מהו קידום בגוגל או פרסום ממומן בגוגל?

קידום בגוגל או פרסום ממומן בגוגל

בעלי עסקים שרק מתחילים להכיר את עולם הקידום הרחב, לעיתים מתבלבלים בין סוגי הקידום השונים הקיימים ברשת, לרבות בגוגל. אז למרות שקשה מאוד לכסות את עולם הקידום במאמר בודד, בשורות הבאות ננסה להסביר באופן תמציתי ויעיל על סוגי הקידום העיקריים בגוגל כיום.

קידום בגוגל או פרסום ממומן בגוגל

על קידום בעולם הדיגיטל וגוגל בכלל

ב-15 השנים האחרונות בערך, עולם הדיגיטל הרחב פתח למעשה אפיקי שיווק חדשים לבעלי עסקים, ארגונים, משפיענים או כל אדם שזקוק לחשיפה כלשהי. אם בעבר ההיגיון השיווקי הסתמך רבות על הגה פיזית ללקוח, ע"י פרסומות בדואר למשל, עיתונים, שלטים וכד', כיום לצד שיטות השיווק הללו, קיים גם השיווק הדיגיטלי אשר מסתמך במידה רבה על החיפוש העצמי של המידע ע"י הלקוח, לצד בולטות ונראות במדיות השונות.

 

קידום אורגני בגוגל: בסיסי, גאוני ובעיקר – עובד!

קידום אתרים אורגני החל אי שם במנועי החיפוש השונים לפני שנים לא רבות כ"כ, ונבע מתוך הצורך לספק ללקוח את התוצאות הרלוונטיות ביותר. ההנחה הבסיסית הינה: ככל עוד שדף או עמוד מסוים מכיל יותר ביטויים הדומים לחיפוש הלקוח, כך סביר להניח שמדובר בתוצאה רלוונטית ללקוח ולכן היא תופיע ראשונה. אולם, המנגנונים השתכללו רבות מאז ועד היום ובמיוחד בגוגל, וכיום האלגוריתמים העדכניים של גוגל פועלים על מנת לחפש לא רק מילות או ביטויים נפוצים, אלא גם פרמטרים שונים המעידים על אמינות האתר ואיכותו. ככלל, מדובר בשיטה היעילה ביותר בכל הנוגע לקידום בגוגל לטווח הארוך, אבל לא לטווח הקצר.

 

קידום ממומן בגוגל: עובד, אבל לא לטווח הארוך

קידום ממומן הינו אפיק הקיים במנועי חיפוש ומדיות רבות, אולם בכל הנוגע לקידום בגוגל, מדובר בפרסום המקפיץ את המודעה של הלקוח בהתאם לתשלום או לחבילות שונות שרכש הלקוח (שעליהם לא נרחיב כאן). הקידום הממומן דומה לכל שטח פרסומי הנרכש בדפוס או במדיה, והוא גם מצוין כך בעמוד התוצאות עצמו.

 

בשונה מהקידום האורגני, הקידום הממומן נועד לחשיפה ראשונית ובד"כ לזמן מוגבל עבור עסקים, עד שיצליחו להתברג במקומות הראשונים בגוגל באמצעות הקידום האורגני. כמובן שקיימים עסקים שבוחרים להשקיע בשני האפיקים באופן קבוע, אבל עבור עסקים רבים מדובר בשיטה יעילה לשיווק ראשוני המסייע לפרסום להגיע ללקוחות לפני שהעסק כבר מוכר או מצליח.

 

לסיכום, חשוב להבין כי היקף ההשקעה בכל אחד מסוגי הפרסום הללו אמור להיות אישי ולכן, אנו ממליצים על היוועצות עם חברת קידום אתרים מקצועית בטרם ההחלטה, ע"מ שפרמטרים כמו: הענף העסקי של העסק, שיקולי תקציב, סוג קהל היעד וכד', יילקחו בחשבון.

בניית אתרים גאדג'טים ואביזרים כללי כספים ופיננסים סמארטפונים וטאבלטים עבודה וקריירה קניות באינטרנט שירותים לעסק
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שמירה על היגיינה וטיפוח של חיות מחמד עם מוצרים ייעודיים – למה זה חשוב ואיך עושים את זה נכון?
אם אתם חושבים שטיפוח חיות מחמד זה רק סיפור של אבקנים זוהרים ופרווה מבריקה, תתכוננו לספוג כמה עובדות...
קרא עוד »
יונ 25, 2025
טעויות שאנשים עושים בבחירת שירותי אחסון ומה לעשות במקום
יש לא מעט רשתות אינטרנט, כונן קשיח שלמעשה מחובר לשרת. מידע רגיש, מידע נגיש לגולשים, באמצעות אחסון...
קרא עוד »
מרץ 19, 2017
המכשיר הנייד המושלם עבורכם
חושבים על רכישה של מכשיר נייד חדש? אם כך, אתם בוודאי מודעים לעובדה שיש לא מעט אפשרויות שביניהן ניתן...
קרא עוד »
דצמ 20, 2015
TGspot – האתר לסקירת גאדג’טים וחידושים טכנולוגיים
אנו חיים בעולם שכולו טכנולוגיה. זה כבר הפך להיות הרבה יותר מסמרטפונים, טאבלטים ומחשבים ניידים, זה...
קרא עוד »
פבר 22, 2017
השקעה לטווח ארוך: למה סורגים שקופים הם הפתרון החכם שלך?
אם החלטת להשקיע בנכס או לשדרג את הבית, בטח שמת לב שהבחירות שאתה עושה היום יכולות להשפיע על השקט הנפשי...
קרא עוד »
אוק 28, 2025
מהם היתרונות של בתים חכמים?
"בית חכם" הוא כינוי לבית אשר הותקנה בו מערכת מיוחדת ותשתיות מתאימות, המאפשרות שליטה בכל מערכות הבית...
קרא עוד »
אוק 07, 2017
איך מתכננים ימי כיף לקבוצות?
ימי גיבוש הם ימי כיף הרלוונטיים לא פעם עבור קבוצות שונות. לא משנה אם מדובר בקבוצות עובדים, קבוצות...
קרא עוד »
אפר 04, 2017
מה ההבדל בין חומרי איטום צמנטיים לפוליאוריטנים? ארבעה פרמטרים שיגרמו לך לבחור נכון
במהלך השנים, האיטום הפך לאחת המשימות המורכבות והחשובות ביותר בתחום הבנייה והתחזוקה. בעידן שבו זליגת...
קרא עוד »
ספט 15, 2024
סרטוני תדמית – הפנו את תשומת הלב לכל פרט
בעת הפקה של סרטוני תדמית יהיה מומלץ מבחינתכם לשים לב כי אתם יודעים לגשת אל חברת הפקה אשר תדע לבצע את...
קרא עוד »
נוב 22, 2021