למה חשוב להעזר במומחה חווית משתמש
שלום רב, כבוד היזם או היזמת. אם הגעתם לכאן, אנו סבורים שיש לכם רעיון שבהחלט שווה פיתוח. אתם כבר עמלים על פיתוחו לממשק הנייד במסגרת אפליקציה או לבניית אתר או תכנה שיציגו אותו. מדובר בשלב מתבקש בעידן שבו המדיה הווירטואלית תופסת מקום מכובד, משמעותי וחשוב למדיי. ובשל ריבוי האפליקציות והאתרים והסבירות שהמתחרים שלכם כבר השיקו אפליקציה או שמא ישיקו אפליקציה בעתיד, חשוב מאוד לשים דגש על חווית משתמש UX.
דגשים לשיפור חווית המשתמש
לכן, במסגרת פיתוח אפליקציה חשוב לשים לב למספר דגשים המאפיינים את חווית המשתמש UX –
- חוויה נגישה וידידותית – חשוב מאוד שהממשק יציע למשתמש שירות ידידותי, נוח וקל לתפעול. כלומר, חוויה נגישה למשתמש הממוצע – בין אם היא מתכננת דגולה או בין אם הוא קופאי במרכול.
- מהירות הגלישה או השימוש – המשתמש הממוצע הינו חסר המתנה, ולכן בעת פיתוח האפליקציה חשוב לוודא שהאפליקציה מאפשרת שימוש מהיר, ללא זמן המתנה ארוך מדי או עיכובים כאלו ואחרים.
- מאבטחים את המשתמש – שימו לב, אם האפליקציה שלכם דורשת מהמשתמשים להזין פרטים אישיים, חשוב מאוד לדאוג למערכת אבטחה מאובטחת, יסודית ומתקדמת כדי למזער את הסיכון שפרטיהם האישיים ינוצלו לרעה.
- מאפיינים את האפליקציה – עליכם להעריך מהו קהל היעד של האפליקציה ולפתח אותה בהתאם למאפייניו של קהל היעד. כך, המשתמש ירגיש שהשירות פונה אליו "ישירות". במקרה זה, חשוב לערוך סקר שוק של קהל היעד כדי לדגום באופן מייצג את המאפיינים החשובים – כמו גיל, תחביבים ועוד.
- מעצבים את האפליקציה – אין ספק שלעיצוב ישנו משקל חשוב בחוויית המשתמש. עיצוב משעמם, נדוש וסתמי עשוי לגרוע מהנאתו של המשתמש. מאידך, עיצוב מורכב ומתוחכם מדי עשוי לגרום לאפקט דומה. לכן, חשוב לבחור בעיצוב יצירתי, נבדל מאפליקציות מתחרות אך כזה שעדיין מותאם להעדפותיו ולמאפייניו של קהל היעד.
דואגים לחוויית המשתמש
חווית המשתמש מתייחסת לחוויה שחווה המשתמש כאשר הוא צורך שירותים מסוימים. ובמקרה זה, אנו מתייחסים לחווייתו ולהתרשמותו מהשימוש בממשק. ולכן, כאשר בוחרים להשיק אפליקציה, חשוב מאוד להיעזר בצוות מומחים שיסייע לכם בהליך פיתוח אפליקציה . אפליקציה שגורמת למשתמש להרגיש מבולבל, אבוד או מתקשה להשתמש בה, תגרום לו מהר מאוד לצאת ממנה ולחפש אחר אפליקציה אחרת. ומזה בדיוק חשוב להימנע.