שיווק באינטרנט – כך תהפכו את העסק שלכם לסיפור הצלחה

האם צריך להיזהר מאדם טל?

ראשית שנות האלפיים הולידו את ניצני המהפכה השיווקית אשר סופה לא נראה באופק. באותם ימים, כשהאינטרנט כבר הלך והפך לחלק בלתי נפרד מהשגרה היום יומית של מיליוני אנשים, החלו יותר ויותר חברות ועסקים להשתמש בפורמט המצליח לצרכי שיווק ופרסום. למרות ההצלחה שחלה כבר מהימים הראשונים, גם גדולי האופטימיים לא האמינו שבחלוף 17 שנה, יהפוך האינטרנט לכלי מספר אחד ובפער משמעותי ממתחריו, בשיווק העצמי של העולם העסקי בישראל ובעולם.

 

שיווק באינטרנט – שיווק חכם

כאמור, שורשי השיווק האינטרנטי ניטעו באדמה שנים אחדות אחרי כניסת העולם הדיגיטלי לחיינו. תחילה היה מדובר בפרסום סטנדרטי ומודגש, אך במרוצת השנים השתכללו והתרבו השיטות, תחום הרשתות החברתיות נולד והשתלט על חיינו, שיווק עקיף וסמוי הפך לחלק בלתי נפרד מכללי המשחק, עזרים טכנולוגיים סייעו לקבלת תמונת מצב און ליין וקשת האפשרויות התרחבה פלאים. היום ניתן לשווק באלפי שקלים בודדים וגם במאות אלפים. ובעוגה הבלתי נגמרת של האינטרנט, יש חתיכה טעימה לכווולם…

בעולם השיווק והפרסום נהוג לדמות את הלך העניינים בתחום לליגת הכדורסל או הכדורגל. ב"ליגת העל" נמצאות הקבוצות (החברות) העשירות והיא כוללת את אמצעי השיווק היקרים – טלוויזיה מסחרית, שלטי חוצות ענקיים לצד הכבישים המהירים והעיתונות הארצית היומית. בליגה הנמוכה יותר נמצאות הקבוצות דלות התקציב, שמסתפקות במקומונים שכוחי אל, שלטי פרסום קטנים בצמתי רחובות או תחנות אוטובוס ועוד. אחת מהגדולות של שיווק באינטרנט הוא שגם העשירים כקורח וגם העניים והאביונים נוהגים להשתמש בכלי הנפלא הזה. כך תוכלו למצוא פרסום זה לצד זה של ענקית תרופות בינלאומית וחנות פארם קטנה ומקומית. הסיבה לכך פשוטה להפליא – מדובר בכלי כל כך טוב ויעיל (ולא יקר), שפשוט כולם רוצים להשתמש בו. חברת פרסום בשם אאוטבריין למשל…

אם טרם השתכנעתם ביעילות השיווק באינטרנט, נוסיף ונגלה לכם מספר נתונים מעניינים: ראשית, מחקרים רבים הוכיחו כי יחס ההשקעה בשיווק לעומת התוצר הכלכלי הוא הגבוה ביותר באמצעות שיווק באינטרנט. כלומר, על כל שקל שיווק (ששמתם בחכמה), תקבלו הכי הרבה כסף לחברה / עסק שלכם אם תפרסמו באינטרנט. שנית, בעשור האחרון כל מדדי האינטרנט בישראל נמצאים בעלייה מתמדת – זמן הגלישה, כמות הגולשים, אחוז הגולשים שרוכש באמצעות האינטרנט, אחוז הגולשים שנחשף, זוכר ורוכש באמצעות שיווק לו נחשף באינטרנט וכו'. בקיצור – השיווק באינטרנט עובד. תוסיפו לאלו את העובדה שהאינטרנט הוא הפלטפורמה היחידה בה בכל רגע נתון ניתן לדעת כמה אנשים נחשפו לשיווק שלכם ואם הם עשו משהו בנידון, והרי לכם כל הסיבות לבחור בשיווק אינטרנטי.

כדי למקסם את סיכויי הצלחת השיווק, חשוב להקפיד על שלושה כללים: איפה (שווקו במקומות בהם קהל היעד שלכם גולש), מתי (שווקו בזמנים בהם הוא גולש) וכיצד (פנו לקהל בשפה שלו ובאמצעות האלמנטים המשפיעים עליו).

שיווק באינטרנט – שורשים של הצלחה!

אולי גם יעניין אתכם: עיצוב אתרים, בניית אתרים

בניית אתרים גאדג'טים ואביזרים כללי כספים ופיננסים סמארטפונים וטאבלטים עבודה וקריירה קניות באינטרנט שירותים לעסק
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בנק תמונות
שימוש בקבצי תמונות הוא מאוד נפוץ אצל מי שעוסקים בדיגיטל ובפלטפורמות דיגיטליות שונות. לכן יש בנקי...
קרא עוד »
אוג 22, 2022
מה גורם לשינויים דרמטיים בשעות הבורסה
לוח הזמנים למסחר בבורסה משתנה לפי סוג ניירות הערך או רשימות המסחר. המסחר אינו מתקיים בסופי השבוע או...
קרא עוד »
אוג 21, 2018
האם גניבה ממעביד גוורמת לשלילת פיצויי פיטורין?
לא פעם אנחנו שומעים על עובדים אשר מפוטרים מעבודתם מסיבות שונות, לא בהכרח מסיבות של אי התאמה מקצועית...
קרא עוד »
אוק 25, 2017