כיצד בוחרים חברת פיתוח תוכנה מיקור חוץ בצורה חכמה
נניח ואתם מנהלים עסק מסוים ואתם רוצים להקים לעצמכם מערכת ניהול, לייצר תוכנה ספציפית שתעזור לכם בעבודה מול הלקוחות או בתוך העסק, או אפילו תרצו לייצר אפליקציה בעזרתה הלקוחות שלכם יוכלו לבצע הזמנות של מוצרים ושירותים.
באופן טבעי, אתם תפנו אל בית תוכנה שמתמחה בכך. בהנחה סבירה שאינכם עוסקים בנושא ואתם לא מעוניינים לגייס עובדים במיוחד בשביל זה. על כן, אתם תצטרכו לחפש חברה חיצונית שתבצע עבורכם את העבודה.
מיקור חוץ פיתוח תוכנה הוא תחום מאוד פופולארי כיום, לא רק בישראל אלא בכלל. כל הנושא של מיקור חוץ הפך להיות מאוד מקובל בשוק העבודה, כאשר עולם האינטרנט יצר אפשרות ליהנות ממגוון שירותים וממגוון רחב של התקשרויות של חברות פיתוח תוכנה במיקור חוץ, בתנאים מאוד נוחים ופשוטים. זה נכון אגב, גם כאשר רוצים לגייס חברה מהארץ או חברה מחו"ל לצורך כך.
השאלה היא, כיצד עושים את זה בצורה נכונה, כלומר, איך מגייסים חברה לפיתוח תוכנה, אפליקציה או כל דבר אחר בצורה חכמה, באופן כזה שהעלויות שהיא גובה יתאימו לסוג המוצר ואיכותו, וכן שהחברה תעמוד בלוח הזמנים שקבענו לה.
לפני שאנחנו נסביר מה עלינו לבדוק כשאנחנו בוחרים בית תוכנה כזה או אחר, חשוב להדגיש כאן שעלינו לדעת תחילה מה אנחנו מחפשים, הן בהקשר לסוג המוצר והן בהקשר לסוג החברה וכמו כן מה הם התנאים שעומדים לרשותנו. במילים אחרות, עלינו לעשות אפיון נכון של הצרכים והמטרות שלנו מחד, ושל כל המשאבים שאנחנו יכולים להעמיד לצורך הפרויקט מאידך. לאחר מכן יהיה לנו הרבה יותר קל להחליט עם מי אנחנו רוצים.
כיצד בוחרים חברה בצורה נכונה
הפרמטר הראשון שאנחנו צריכים לבדוק הוא, מה הניסיון שעומד לרשות החברה. חשוב לוודא שמדובר בניסיון אשר מתאים לסוג הפרויקט שאנחנו רוצים לבצע. כלומר, אם אנחנו רוצים לייצר אפליקציה, אז מן הסתם, עלינו לחפש חברה שיש לה ניסיון בתחום זה ולא בתחומים אחרים דווקא.
הפרמטר השני, המקצועיות של הצוות ומה הוא כולל. כלומר, אנחנו צריכים לוודא שהצוות מכיל את כל אנשי המקצוע שאנחנו זקוקים לו לצורך ביצוע הפרויקט. החל ממפתחים, מתכנתים, מעצבים, אנשי QA, ועוד. מן הסתם, עלינו לוודא שמדובר מקצועי ואיכותי.
הפרמטר השלישי, תיק העבודות של החברה. בעזרתו נוכל לדעת, מה סוג העבודות שהחברה מבצעת, מה טיבן, עד כמה הן מתאימות למה שאנחנו מחפשים, וכן אנחנו נוכל לבדוק את מידת ההתאמה מבחינת הסגנון.
הפרמטר הרביעי, ייחודיות. אנחנו יכולים למצוא הרבה מאוד חברות שידעו להפיק אפליקציות נהדרות, השאלה היא, איזו חברה תוכל להפיק עבורנו אפליקציה ייחודית, מקורית, עם פ'יצרים שלא קיימים בשוק.
הפרמטר החמישי, יתייחס לשאלת העלויות שהחברה גובה וכן לזמינות שלה לביצוע העבודה על פי לוח הזמנים שלנו.