שיווק עסקים קטנים ברשתות חברתיות
שיטת השיווק באמצעות רשתות חברתיות נחשבת כיום לאחת המובילות בתחום השיווק באינטרנט. הסיבה לכך היא משום שמטרת הרשתות החברתיות היא חיבור בין אנשים. עסקים רבים מנצלים את הפלטפורמות הללו כדי לקדם את העסק, המוצרים, השירותים שלהם ואף את שמם כמומחים בתחום עיסוק מסוים. הם עושים זאת על ידי התקרבות לקהל שלהם ולמעשה בנייה והרחבה של קהל אוהדים לעצמם, למוצר שלהם או לחברה שלהם.
מדוע שיווק ברשתות החברתיות תורם כל כך לעסקים?
הרי ידוע שקל יותר למכור למישהו שמחזיק ממך, שמאמין בך ושאוהב אותך.ניהול המוניטין והשיווק של העסק ברשתות החברתיות מאפשרות לנו לעשות את הקרבה הזו אל הקהל. מעבר לכך מדובר בפלטפורמות אליהם רשומים מאות אלפי ואף מיליוני אנשים רק בישראל ולכן מדובר באפשרות להגיע לקהלי יעד חדשים שאולי לא יכולתם להגיע אליהם במישור הפיזי.
באילו רשתות חברתיות נוכל לשווק את העסק שלנו?
פייסבוק – הרשת החברתית הראשונה שאליה אתם רוצים להירשם ולהתחיל לקדם את עצמכם היא פייסבוק. למעלה מ3 מיליון משתמשים רק בישראל. באמצעות פייסבוק תוכלו להביא לקוחות לעסק שלכם גם באמצעות פעילות שיווקית חינמית וגם באמצעות קמפיינים ממומנים. מומלץ ליצור דף אוהדים (דף עסקי) ולקדם אותו בדרכים שונות ובאמצעות מתן ערך לגולשים בדף זה לבנות עמם אמון ואהדה כלפיכם.
לינקדין – לינקדין נחשבת לרשת חברתית עסקית ולכן זו אינה מצריכה מכם קישורים חברתיים מיוחדים. הרשת הזו עובדת בעיקר בחו"ל ובעבודה עם חו"ל אבל תיקחו אותה בחשבון אם אתם רוצים לגייס עובדים, למצוא עבודה בתחום, ליצור קשרים עסקיים ועוד.
גוגל פלוס – הרשת החברתית של גוגל מסייעת לכם בגידול האתר שלכם וקידום המוניטין שלכם. אנשים רבים המקושרים אליכם דרך המייל ודרך רשת חברתית זו יכולים ליהנות מעדכונים שונים שלכם שתפרסמו אשר יתרמו רבות לפרסום שלכם.
טוויטר – רשת חברתית הפופולרית הרבה יותר בארה"ב ומשמשת בעיקר לשליחת מסרונים קצרים וממוקדים. ישנם לא מעט ישראלים בינלאומיים המקדמים את עצמם באמצעות טוויטר וגם לכם שווה להיות חלק מהרשת המיוחדת הזו.
אינסטגרם – רשת חברתית המבוססת על שיתוף תמונות. למעלה ממיליון ישראלים משתמשים באינסטגרם ומשתפים תמונות מדי יום, צופים בתמונות של אחרים ועוד. ישנם עסקים העושים שימוש ברשת זו כדי לקדם את שירותיהם בצורה יצירתית וכמובן בהיבט הויזואלי.
אין זה משנה מהו העסק שלכם או כמה זמן או כסף יש לכם להשקיע בשיווק העסק ברשתות החברתיות, קחו בחשבון להיות פעילים בכל הרשתות החברתיות ולא לוותר על אף ערוץ.