על קידום אתרים בגוגל ובינה מלאכותית

שירותי פיתוח תוכנה

בסוף אוקטובר 2015 הודיעה גוגל על תוספת חדשה לאלגוריתם החיפוש החשוב ביותר בעולם: מערכת בינה מלאכותית. לפי הדוברים הרשמיים של התאגיד הענקי שמשפיע במידה רבה על האופן בו האינטרנט משרת אותנו, מערכת זו כבר נכנסה לשימוש שוטף מספר חודשים קודם לכן ועפ"י נתונים ראשוניים משפיעה על כשליש מסך החיפושים המתבצעים מדי יום.

מהו תפקידה של האינטליגנציה המלאכותית באלגוריתם של גוגל?

אינטליגנציה מלאכותית היא תחום שבאופן כללי מסעיר את הדמיון: בין אם מדובר במכונית ללא נהג (עוד פיתוח של גוגל, כמו גם של חברות אחרות ובהן אפל), בין אם על הפרק מענה אוטומטי לאימיילים (פיתוח נוסף של גוגל, שנקרא smart reply), בין אם זיהוי אלמנטים שונים בתוך סרטוני וידיאו (עוד תחום שגוגל משקיעה בו משאבים רבים) וכמובן שבכל הקשור לתחום של קידום אתרים בגוגל – האפשרויות הן רבות מאוד, אינסופיות כמעט, ועשויות לחולל מהפכה בחיינו, ועל כן אך טבעי הוא שתחום ה-AI (ראשי תיבות באנגלית של הביטוי אינטליגנציה מלאכותית) מרתק רבים מאיתנו.

באלגוריתם של גוגל תפקידה העיקרי של מערכת ה-AI הוא לסייע למנוע החיפוש למצוא תשובות מדויקות לשאילתות שהוא מעולם לא נתקל בהן קודם (באופן מפתיע משהו מדובר בכ-15% מכלל החיפושים, ובמאות מיליוני ביטויים ומילות מפתח כאלה מדי יום). בפרט מדובר על חיפושים הנקראים "זנב ארוך" שהופכים רווחים יותר ויותר ועל כן מומחי קידום אתרים בגוגל מקדישים להם יותר ויותר תשומת לב, וכאמור גם גוגל עצמה מייחסת לכך חשיבות רבה.

סוג אחר של חיפושים המושפעים ממערכת ה-AI החדשה (שנקראת RankBrain) הוא כשלמילת המפתח יש משמעות מובהקת נוספת. דוגמה קלאסית לכך היא הקלדת המילה "אובמה" – השאיפה של גוגל היא שמנוע החיפוש ידע ללמד את עצמו כי מי שהקליד מילה זו בתיבת החיפוש יהיה מעוניין גם במידע אודות "נשיא ארצות הברית".

עוד כדאי לדעת כי בינג, הלא הוא מנוע החיפוש של מיקרוסופט, נעזר אף הוא במערכת AI (הנקראת RankNet) וגם באלגוריתם של פייסבוק אשר משמש ליצירת פיד מותאם אישית משולבת בינה מלאכותית.

מה צריכים לעשות בעלי אתרים?

בניגוד לעדכונים אחרים של האלגוריתם של גוגל (ובפרט עדכוני פנדה, פינגווין ויונה), שבהם נדרשו במקרים רבים מבעלי האתרים צעדים אופרטיביים משמעותיים, הרי שהתוספת של RankBrain אינה מחייבת פעולות ספציפיות.

יחד עם זאת הפיכת האלגוריתם ומנוע החיפוש ל"חכמים" יותר מדגישה את חשיבותו של התוכן האיכותי: אם בעבר קידום אתרים בגוגל נשען במידה בלתי מבוטלת על תוכן שכזה, הרי שכיום יש לכך משקל רב אף יותר.

בניית אתרים גאדג'טים ואביזרים כללי כספים ופיננסים סמארטפונים וטאבלטים עבודה וקריירה קניות באינטרנט שירותים לעסק
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טרנדים אחרונים של SEO:
בכל שנה ישנם טרנדים חדשים בעולם הקידום שכדאי (או לא כדאי) לאמץ לטובת קידום האתרים שלכם. הטרנדים...
קרא עוד »
יול 11, 2017
המדריך החיוני לגיבוי בענן לעסקים
בנוף הדיגיטלי של היום, נתונים הפכו לנשמת אפם של עסקים. אובדן נתונים עסקיים קריטיים עקב כשלים בחומרה,...
קרא עוד »
יול 11, 2023
פטנטים
כאשר אתם רוצים לרשום פטנט חדש על מוצר שאתם חושבים שהוא מהפכני ויכול להחשב בהגדרה כפטנט, מאוד חשוב...
קרא עוד »
ינו 31, 2023