פיתוח אב טיפוס – איפה מתחילים
כמו בפיתוח של גדג'טים ומוצרים מוחשיים, גם פתוחים טכנולוגיים במיטבם מתחילים עם פיתוח אב טיפוס. ביכולתו של אב הטיפוס להמחיש, להציג, להראות, מוצר מוגמר או קרוב למוגמר, לפני שמגיעים לייצור המוני או לשיווק רחב היקף. אבל לא מספיק להבין שנדרש אב טיפוס. ברגע שיש לכם רעיון למוצר, קבלו את מפת הדרכים, איך להמשיך מכאן.
להגדיר שימושיות ולהגדיר משתמשים
כדי להתחיל עם פיתוח אב טיפוס, צריך להגדיר את השימושיות. זה לא משנה אם מדובר במוצר טכנולוגי, אפליקציה, מכשור רפואי או מכשיר תקשורת חדיש, חשוב להגדיר את הפונקציונליות. צריך להגדיר מה המוצר ידע לבצע, וכיצד הוא יבצע אותו. שימו לב שלא תמיד אב הטיפוס יהיה זהה בכל למוצר המוגמר. כלומר, לעיתים מספיק להגדיר את היישומים העיקריים, ה"ליבה" של המוצר. ההתרשמות מאב הטיפוס הזה תהיה מספקת על מנת להמשיך עם שכלול תהליך הפיתוח.
נכון לומר כי לעיתים רבות פיתוח אב טיפוס נדרש על מנת לגייס השקעות ולשכנע משקיעים. אבל צריך לזכור כי מלבד שכנוע משקיעים, המוצר הסופי אמור ליצור פתרון כזה או אחר למשתמש הסופי. אב טיפוס במיטבו יותאם ככל האפשר למשתמשים השונים. לכן, צריך להכיר אותם, להבין האם יש להם ידע מסוים שנדרש לשימוש במוצר או שלא קיים להם ידע קודם שכזה. כאשר המשתמש הוא הציבור הרחב, עדיף שאב הטיפוס יהיה אינטואיטיבי יחסית, נוח לתפעול ופשוט ככל האפשר להפעלה. כדי ליצור את אב הטיפוס יש צורך לשכור אנשי פיתוח. אלה יכולים להיות מפתח אפליקציות מנוסים או מהנדסים מיומנים. כדי שהללו יוכלו להתקדם, רצוי להגיע אליהם עם מסמך אפיון מפורט בצורה טובה. במידה ורוצים עמידה בלוחות זמנים, רצוי להתייחס גם לכך. מידע נוסף באתר anyapp