קישורים – לעשות את זה בצורה נכונה
אחד הדברים הכי חשובים ומשמעותיים בתחום של קידום אתרים בגוגל זה יצירת קישורים בין אתרים שונים. למתבונן מהצד, מי שאיננו בא מהתחום, זה נראה לא תמיד מובן, יש כאלה שבוודאי מניחים שזה דבר קל ופשוט, אך האמת היא, שמכל הדברים שקשורים לקידום אתרים, זה כנראה הדבר הכי מסובך. בין היתר בגלל שזה לא תלוי רק בנו.
הרעיון בגדול הוא די פשוט, לכאורה. בשביל לקדם את האתר שלנו במנוע החיפוש של גוגל, אנחנו צריכים להראות שהוא רלוונטי לגולש, משמעותי, אתר שיש לו חשיבות, אתר שאתרים אחרים רוצים להיות מקושרים אליו. אחת הדרכים להראות זאת היא בעזרת קישורים חיצוניים, כלומר, לייצר קישור של האתר שלנו באתרים אחרים, אתרים רלוונטיים לתחום שלנו, אתרים משמעותיים וחזקים. צריך ציין כאן, שזו דרישה של גוגל, לא משהו שאנחנו החלטנו עליו על דעת עצמנו.
אם זה כל כך פשוט, למה זה מסובך?
זה מסובך מכמה סיבות. סיבה אחת אובייקטיבית, לא תמיד קל למצוא אתרים רלוונטיים, משמעותיים, שמשתלם להיות מקושרים אליו וכן לא תמיד קל למצוא בעלי אתרים שמוכנים לספק קישור כזה. מדובר פה על עסקה של תן וקח, כלומר, אנחנו גם צריכים לספק לבעל האתר קישור משמעותי. זה לא דבר של מה בכך.
סיבה אחרת קשורה להתנהלות של בעלי אתרים לאורך זמן. הרבה פעמים הם מעלים קישור ואחרי כמה זמן מבטלים אותו, מזיזים אותו או עושים שינוי שפוגמים באיכות הקישור. אנחנו לא תמיד עולים על זה, וזה גורם לפגיעה במיקום האתר.
חשוב לציין, כשאנחנו מבקשים לייצר קישור, עלינו לבחון היטב את הכוח שלו, בשביל שנוכל להיות בטוחים שאכן משתלם לנו לקבל אותו.