ועידת המשפיעים והאיש מאחורי הסטורי של אווה
ועידת המשפיעים של חדשות 12 היא בין האירועים הבולטים בתחום התקשורת, אשר מאגדת את אנשי החדשות והאקטואליה המובילים לצד דמויות בולטות ומשפיעות במגוון תחומים במדינת ישראל בשנה החולפת, למפגשים וראיונות המתבצעים בשידור חי, באירוע הכולל אלפי משתתפים ומהווה את אירוע הדגל השנתי של התקשורת הישראלי.
אחד המשתתפים המשפיעים והמסקרנים שהשתתפו בוועידת המשפיעים אשר התקיימה בחודש ספטמבר 2019, הוא מתי כוכבי, איש עסקים, יזם ומוביל בתחומי המדיה והטכנולוגיה. לצד הפעילות החשובה והענפה בה מתגאות החברות אשר נמצאות בעלות כוכבי ובהובלתו, עומדים פרויקטים חברתיים חשובים ומשפיים אותם יזם והפיק, בראשם הפרויקט החשוב לשימור זכר השואה והגבורה: "הסטורי של אווה".
מטרת היוזמה של כוכבי הייתה לפגוש את בני הנוער והצעירים, אשר הידע שלהם על אירועי השואה נשאב מספרי לימוד ומביקור לימודי במוזיאון, ולספר להם את הסיפור בשפתם, באופן שיגע בהם, ובעיקר יפגוש אותם במקום בו הם נמצאים.
קרדיט תמונה: אתר אנספלאש
הסטורי של אווה הופק, בוים וצולם בהשקעה אדירה של מחשבה ושל הון, משאבים אותם השקיע כוכבי בלב שלם, וללא כל כוונת רווח. הצילומים התקיימו בעיר לבוב שבאוקראינה, על גבול פולין, בליהוק של מעל ארבע מאות שחקנים וניצבים, וביצירת תפאורה באמצעות קרונות רכבת, טנקים, אופנועים, תלבושות וכלים נוספים אשר הושאלו מאוספים פרטיים, לשמירה על אותנטיות.
הסטורי של אווה צולם בטלפון נייד, ביד רועדת, של השחקנית מיה קוויני, במטרה להעביר את הסיפור באמצעות סרטוני סטורי ברשת האינסטגרם, הפופולרית כל כך בקרב צעירים בישראל ובעולם.
הפרויקט שעלה לאוויר בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, זכה להצלחה חסרת תקדים, ללמעלה ממאה מיליון צפיות בתוך יממה אחת בלבד, ולהמלצות חמות מצד הבית הלבן, ממשלת ישראל ומובילי דעה רבים נוספים.
מתי כוכבי, שהפיק את הפרויקט יחד עם בתו מאיה כוכבי, הוזמן בעקבותיו אל ועידת המשפיעים 2019, ושוחח עם דרור גלוברמן על חשיבות הפרויקט והצלחתו. לצד הדו"חות והנתונים המתארים מאות מיליוני צפיות וחשיפה עצומה, כוכבי מתייחס דווקא לדרך בה נגע סיפורה של אווה היימן, הנערה שיומנה הושאל ממוזיאון יד ושם, צולם ושודר לעולם, יותר משבעים שנים אחרי שנרצחה במחנה ההשמדה אושוויץ. כוכבי מתאר תהליך הנוגע בפוליטיקת הזהויות, בתפיסה של כל פלטפורמה והנמצאים בה, ובעיקר בדרך הייחודית בו הסטורי של אווה הצליח לדלג מעל אלה.
איש השיווק של השנה לשנת 2019
בזכות הפרויקט יוצא הדופן מתי כוכבי גם זכה בתואר איש השנה בכנס אנשי השיווק של השנה, שהקיים בחודש ינואר השנה, וכלל את בכירי אנשי השיווק מישראל ומן העולם כולו בניהם: מנכ"ל גוגל ישראל ברק רגב, מנכ"ל החדשות 12 אבי וייס, סגן נשיא ספוטיפיי העולמית מארקו ברטוצי, חוקר הכלכלה ההתנהגותית דן אריאלי, נשיא דומינוס פיצה ארה"ב ראסל ווינר ורבים נוספים.