מעצבים תעשייתיים – מתי נחליף ביניהם?
הרבה פעמים כשאנחנו קונים מוצר מסוים או ציוד מסוים אשר היינו רגילים לראות אותו בצורה מסוימת, אנחנו מתפלאים איך קרה שהוא השתנה, למה בעצם שינו את הצורה שלו, האם השינוי אמור ללמד אותנו משהו?
ובכן, בדרך כלל שינוי שכזה מלמד על כמה דברים, ראשית, יכול להיות שהחברה שמייצרת את המוצר הגיעה למסקנה שיש צורך לחדש את המוצר ולשנות אותו, בין אם בשביל לרענן את התחושה כלפיו אצל הלקוחות ובין אם מסיבות אחרות, שנית, יכול להיות שהשינוי נובע גם משינוי באופי המוצר, כלומר זה לא רק שינוי של עיצוב אלא גם של תכונות ואופי. אנחנו יכולים לראות את זה הרבה במזון, אז אם משנים מרכיב מסוים או מגדילים את הכמות, אז גם משנים את המוצר ואת האריזה שלו.
אופציה נוספת ועליה נדון כאן, יכול להיות שהשינוי נובע מעצם זה שהחברה החליטה להחליף מעצבים תעשייתיים ולעבוד עם חדשים. כמו שלא פעם בוחרים לעבוד עם גורם מקצועי אחר, כך גם במקרים של עיצוב תעשייתי, הרבה פעמים אנחנו נגלה שהחברה החליטה להפסיק לעבוד עם מעצב מסוים ולעבור לעבוד עם מעצבים תעשייתיים אחרים.
דוגמא קלאסית לכך אפשר לראות בקרב חברות שרוצות למתג את עצמן מחדש, גם דרך עיצוב המוצר והאריזה שלו מחדש, דוגמא קלאסית אחרת היא במקרה ויש תחושה שהעיצוב הרגיל מיצה את עצמו וכעת יש לעבור לעיצוב חדש, בוודאי אם רוצים לפנות לקהלים חדשים.
אך באופן כללי, שינוי בסוג המעצבים הוא חלק טבעי בכל עסק. הרי המטרה שלנו היא כל הזמן להשתנות ולהתחדש, להציג דברים שהם שונים, במטרה לגרום ליותר עניין, במטרה שהלקוחות ירצו לקנות את המוצר שלנו, התקשורת תדבר עליו ועוד. לפעמים מדובר בעניין הכרחי לצרכים מעשיים ולעיתים מדובר בעניין שכולו שיווק, אך הוא חשוב לא פחות.
מעצבים תעשייתיים יכולים להציג סגנונות שונים לאותו מוצר, ועל כן זה טבעי שהחברה תרצה למצוא מעצבים חדשים כל הזמן שיעצבו עבורה את המוצר ואת האריזה בהתאם לצרכים שלה ולמה שהיא חושבת יכול להתאים ללקוחותיה.