כיצד פונט מיוחד יכול לשדרג את הלוגו שלכם משמעותית
רובינו מכירים את עולם הפונטים, בעיקר מתוכנת וורד המאפשרת לנו לבחור את הפונט המתאים לנו ביותר לכתיבת מכתב, מאמר, או מסמך מכל סוג. אבל אם נעמיק, נבין שפונטים הם עולם ומלואו כאשר לכל פונט משמעות רחבה ללוגו ולפרסום.
בעולם פרסום העסקים, פונטים הם לא עניין של מה בכך, תוך שהמשמעות של בחירת פונט הינה עצומה, בעיקר בכל הנוגע ללוגו החברה. מלבד זאת, חשוב שהפונט יתאים ללוגו של החברה או העסק, ויעביר את המסר ואת מהות העסק בצורה נכונה. אז כיצד פונט מיוחד יכול לשדרג את הלוגו שלכם משמעותית?
בכל הנוגע לשדרוג הלוגו שלכם באמצעות פונט, חשוב לדעת כי לכל פונט ישנה משמעות אסוציאטיבית משלו. לדוגמא: פונט 'מוגרבי' מעלה אסוציאציות היסטוריות עם זיקה להיסטוריה של יהודי אירופה, בעוד פונט 'קראוון' מתייחס לשנים הראשונות של מדינת ישראל. פונט 'מוגרבי' המאופיין באותיות בעלות אופי עתיק יותר יתאים לספרי היסטוריה, בעור פונט 'קראוון 'יכול להתאים למוצרים וינטג' מתקופת קום המדינה.
בנוסף לשתי הדוגמאות שציינו, קיימים מגוון פונטים בעברית ללוגואים שאת כולם ניתן להתאים לקונספט של העסק או החברה, לדוגמא: אם יש לכם חברה העוסקת בבניה, יבחר ללוגו שלכם מן הסתם פונט עכשווי יותר כמו פונט 'אלמוני צר'. חברות העוסקות בעיצוב יוכלו לבחור ללוגו שלהם פונט 'אסימון' הנחשב לפונט אלגנטי ועכשווי. והכל תלוי כמובן בקונספט הכללי של המוצר, העסק או הרעיון שאתם משווקים.
אז כיצד בוחרים פונט?
בחירת פונט נעשית בדרך כלל בשיתוף עם הגרפיקאי המעצב לכם את הלוגו. לפני בחירת הפונט יש לתאר לגרפיקאי את החזון שלכם ואת מהות החברה או העסק שלכם. גרפיקאי טוב או חברה יעילה לעיצוב לוגו ופונטים, תשאל אתכם מספר שאלות הקשורות למהות של הלוגו והציפיות שלכם. לאחר מכן תצטרכו להגדיר את הצבעים שאתם אוהבים ומתחברים אליהם ולבחור את הפונט.
מה קורה כאשר לא ממש יודעים מה רוצים?
בעלי עסקים וחברות רבות לא ממש יודעים מה הם מחפשים בעיצוב האתר והלוגו, ומתקשים להסביר את החזון שלהם. במקרה מסוג זה יש לבחור בחברה אמינה ויצירתית שמספקת פונטים ללוגאים ולהתרשם מהעבודות והידע של אנשי המקצוע העובדים בחברה. רוב הגרפיקאים ואנשי המקצוע ידעו על פי המהות של העסק להתאים לכם פונט ללוגו מושלם.
מהצד השני של המתרס, קיימים בעלי העסקים שרוצים לעצב לבד את הפונט. במקרים כאלה יש לבחור חברות המתמחות בטופוגרפיה ולבחור פונט מנצח ללוגו שלכם.