איך מקימים מועדון צרכנות לעסק?
אחד הכלים הפופולאריים ביותר לשיווק הוא מועדון צרכנות. אחרי שעסקים גדולים ורשתות שונות החלו בכך, אז גם עסקים קטנים החלו ליצור מועדון צרכנות ללקוחות שלהם, וכיום יש ללא מעט עסקים מועדון שכזה. ניתן לייצר מועדון צרכנות בעזרת המערכת של ברודקאסט.
לפני שנסביר איך מקימים מועדון כזה ולמה הוא טוב, נסתכל רגע מסביב מהצד על הרעיון וכך נבין את הייחודיות שלו. מדובר במועדון אליו אפשר להצטרף תמורת תשלום סמלי ולעיתים אפילו בחינם, כל מי שחבר בו מקבל כרטיס מיוחד אותו הוא יכול להציג בכל פעם כשהוא מבצע רכישה או הזמנה, וכך הוא מקבל הנחה. יש מועדונים שגם מספקים מתנות בימי הולדת או אירועים אחרים, הם עורכים אירועים מיוחדים רק לחברי המועדון, ומציעים מחירים זולים יותר למי שחבר בו. כך העסק מעניק תחושה של ייחודיות לכל חבר מועדון, וגורם למי שאיננו חבר במועדון, להרגיש שהוא מפסיד משהו.
כיצד מקימים מועדון צרכנות ולמה כל עסק צריך אותו?
הדרך הפשוטה ביותר להקים מועדון כזה, היא להציע לכל לקוח שרוכש מוצר או שירות בעסק (בין אם זה באופן ישיר ובין אם זה באתר האינטרנט), להצטרף למועדון. לשם כך עליו לרשום פרטים אישיים, כמו שם, גיל, תאריך לידה, מקום מגורים, תעודת זהות, מספר טלפון ומייל (רצוי מאוד שלא להכביד בפרטי ההרשמה אחרת הלקוח יאבד סבלנות ועניין).
כמו כן, רצוי להסביר ללקוח מה היתרונות של מועדון זה, מה הוא מקבל. יש מועדוני צרכנות אשר כבר בשלב ההצטרפות מעניקים ללקוחות מתנה מסוימת, כך הם גורמים להם להרגיש שהם לא עשו טעות.
יש שני סוגים של מועדוני צרכנות, הראשון, מועדון שמבוסס על ניקוד, ככל שרוכשים יותר צוברים יותר נקודות, בשלבים מסוימים אפשר לקבל מתנות או שניתן להמיר את הניקוד לכסף ולשלם כך ברכישות עתידיות. סוג אחר של מועדון לקוחות מבוסס על הנחות והטבות. כלומר, כל מוצר יש לו מחיר מסוים ללקוח רגיל ומחיר ללקוח מועדון. בצורה כזו, גם חבר המועדון נהנה ממחיר זול יותר וגם הלקוח הרגיל מבין שמשתלם לו לעשות כרטיס מועדון.
למה זה טוב שיש מועדון לקוחות? מסיבה מאוד פשוטה, כך יוצרים סוג של קשר מחייב של הלקוח כלפי העסק, למה לא לחפש במקומות אחרים אם אצלנו הוא יכול לקבל את המוצר או את השירות בתנאים מועדפים?