עריכת קבוצת מיקוד כדרך לעריכת מחקר שוק

מחקרי שוק הן דרך מצוינת בכדי להבין כיצד פועל השוק שבו אנו פועלים ולהפיק תובנות לגבי המוצר שלנו. בשורות הבאות נפרוט בפניכם שתי דרכים לעריכתם של מחקרי שוק בכדי שתוכלו להשתמש בהם ולהבין טוב יותר את התחום ועולם התוכן הזה. אחת הדרכים הטובות ביותר לערוך מחקר שוק הוא באמצעות עריכה של קבוצות מיקוד על המוצר שאותו אנו רוצים להשיק או שכבר נמצא בשוק. קבוצת מיקוד תדון מה החוזקות והחולשות של המוצר והיא יכולה להוות כלי מצוין לניתוח השוק. בכדי לערוך קבוצת מיקוד טובה אנו צריכים לוודא כי היא תשקף טוב את האנשים שקיימים בשוק ואת הסגמנטים אליהם המוצר שלנו פונה או שאליהם אנו מעוניינים לפנות. קבוצת מיקוד ברמה גבוהה יכולה לשנות את דרכיה של חברה ולגרום למוצריה להיות שונים מאלו שתכננה בהתחלה.
איסוף מידע על מתחרים כדרך לעריכת מחקר שוק
שוק הוא לא רק המוצר שלנו והלקוחות שקונים את המוצרים שלנו אלא הוא גם המתחרים שפועלים נגדנו. בכדי לערוך מחקרי שוק טובים אנו צריכים להבין ולנתח א=גם את המתחרים ולדעת כיצד הם פועלים. באמצעות איסוף מידע על המתחרים הפועלים בשוק אנו יכולים להבין טוב יותר את המתחרים שלנו ולדעת מה הם נקודות החולה והחוזק שלהם. כך לדוגמא אנו יכולים לתכנן מסע פרסום שיפנה אל קהל מסוים שאנו חושבים כי הוא מקופח על ידי המוצר המתחרה שלנו או להצביע במסע הפרסום על חולשת המוצר המתחרה בנקודה מסוימת. כל זאת תודות למחקר השוק שכלל איסוף מידע על המתחרים וזוהי סיבה מצוינת לעריכתו של מחקר זה.
כיצד נערוך את המחקר הטוב ביותר?
כאשר אנו מתלבטים איזה מחקר לערוך וכיצד לעשות זאת עלינו לזכור מספר דברים. הדבר הראשון שאותו אנו צריכים לזכור הוא כי עריכתם של מחקרי שוק אינה פשוטה כלל וכלל ולא כל אחד יכול לעשות זאת אלא יש צורך לקחת חברה מקצועית שתעזור לנו לעשות זאת ברמה הגבוהה ביותר. רק חברה מקצועית תוכל לנהל נכון את קבוצת המיקוד או את איסוף המידע מהמתחרים או כל דרך אחרת של ביצוע מחקרי שוק. עריכה עצמאית של מחקרי שוק יכולה להסתיים אם אין לכם את הכלים המתאימים לכך במפח נפש גדול ובהפסד כספי לא קטן מה שכמובן יפגע בכם ובחברה שלכם מאוד. עלינו לזכור זאת כאשר אנו מתלבטים כיצד לערוך את מחקרי השוק שלנו.
אולי יעניין אותך לגלות מה המגמה בשוק הERP בישראל?