רישום דומיין וקידום אתר
אנשים שרוצים לפתוח עסק חדש כבר יודעים היטב שהם צריכים להשקיע גם בפרסום של העסק ולפנות למשרד פרסום, כי איך אפשר להשיג לקוחות ולהכיר לאנשים את העסק?
אחת מהדרכים המובילות בימינו שבהן אפשר לפעול לצורך גיוס לקוחות, זה להקים אתר אינטרנט לעסק, כי בימינו כמעט ואי אפשר לנהל עסק או חברה ללא אתר אינטרנט.
לכל אתר יש כמובן כתובת ושם, במונחים מקצועיים זה נקרא "דומיין", וחשוב לדעת שכל אתר אינטרנט צריך להיות רשום במאגר כדי לקבל כתובת ומקום באינטרנט. רישום דומיין זה עניין שעולה כסף ודורש גם לא מעט יצירתיות, כי שם האתר צריך להיות קשור בדרך זו או אחרת למה שהוא מציע. גישה אחרת היא – ללכת עם שם "מותגי".
כאשר מדובר על שם שאפשר לזכור יותר בקלות, אפשר יהיה לגרום ליותר אנשים לזכור את שם העסק ואת דבר קיומו. כמה מהחברות הגדולות בעולם מחזיקות דומיינים ללא שום משמעות – גוגל (Google.com), יאהו (Yahoo.com) הן רק מספר דוגמאות. אם לסכם את עניין בחירת הדומיין, גישה אחת אומרת ללכת על מילה או צירוף מילים עם משמעות כלשהי שרלוונטית לנושא האתר. גישה שניה אומרת ללכת על מילה או ביטוי (בד"כ מומצאים) שיהיה קליט וזכיר על מנת שאנשים יזכרו אותו בקלות.
כמה עולה דומיין
רישום דומיין וגם החידוש שלו והתחזוקה החודשית שלו זה משהו שעולה כסף , ויש לו מעט הצעות שאפשר למצוא בשוק. ישנן הצעות גבוהות שלא באמת כדאי לקחת, ולעומת זאת, יש גם חברות אחרות שמציעות דומיין רק ב49 ₪ לחודש, כך שאין ספק שלעשות סקר שוק לפני שמתחייבים לעסקה כזאת או אחרת זה משהו שכדאי להשקיע בו. רישום הדומיין זה אחד מהצעדים שחייבים לעשות כאשר פותחים אתר אינטרנט, ואחר כך אפשר להשקיע בכל שאר הדברים לגבי האתר.
מה עוד דורש אתר
מעבר לרישום דומיין ולהקמת האתר, צריך גם לתחזק אותו ולקדם אותו כך שהוא יופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות של גוגל. יש כמה דרכים לעשות את זה ואין ספק שכל אחד יכול לבחור בין אתר ממומן ובין קידום אתרים אורגני בגוגל על פי ההשקפה שלו ועל פי היכולות שלו.