הפצת שירים
כאשר אמן מעלה את השיר שלו לאפליקציית סטרימינג כמו Spotify, האפליקציה מנתחת את השיר וקובעת באיזה סוג מוזיקה מדובר. לאחר מכן הוא מסווג אותו ברשימת השמעה או אלבום עם שירים דומים.
הפצת השירים תלויה במידה רבה בשירותי הסטרימינג כמו Spotify, Apple Music ו-Tidal. לשירותי סטרימינג יש דרכים שונות שבהן הם מחשבים את תשלומי התמלוגים שלהם עבור אמנים.
בתעשיית המוזיקה, הפקת שירים באולפן הם נושא מאוד חשוב, האלבום הוא אוסף של שירים, בדרך כלל של אמן בודד או קבוצת מוזיקה של אמן.
סינגל הוא סוג של שחרור במוזיקה פופולרית ובז'אנרים מסוימים נקרא בדרך כלל "טראק".
כאשר מחלקים שירים לקהל, ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון. שאלה חשובה אחת היא האם השיר צריך להינתן כשיר בודד או כחלק מאלבום. לדוגמה, חלק מהאמנים מפיצים שירים בודדים שלהם בשירותי סטרימינג כמו Spotify ו-YouTube כך שמאזינים יכולים להאזין רק לאחד מבלי לקנות אותו או להירשם לשירות. לעומת זאת, מי שמוציא אלבומים ישים אותם בשירותי סטרימינג ולאחר מכן על תקליטורים בחנויות קמעונאיות כדי להפוך את זה לנגיש יותר עבור מי שרוצה הכל ביחד.
דרכים להפצת שירים
הפצה היא התהליך של הגשת המוזיקה שלך לקהל גדול, בדרך כלל בחינם. הדרכים הנפוצות ביותר עבור הפצת שירים הן דרך iTunes, Spotify ויוטיוב.
הפצת מוזיקה היא תהליך מסובך שהלך והתפתח עם השנים.
בחלק זה נתמקד בדרכים שונות להפצת מוזיקה וביתרונות והחסרונות של כל שיטת הפצה. בדרך כלל, שיטות אלו מסווגות לפי רמת המעורבות הנדרשת על מנת להפיץ מוזיקה בשיטה זו.
שיטות מסוימות כרוכות במעורבות מועטה או ללא מעורבות כלל בעוד שאחרות דורשות זמן, מאמץ והשקעה ניכרים מכיוון שהן משאירות יותר שליטה על הצלחתו (או הכישלון) של שיר בידי אחרים.
חשוב למוזיקאים מתחילים לשקול את כל האפשרויות שלהם לפני שהם בוחרים איזו שיטת הפצה מתאימה להם ביותר.