מערכות CRM מתקדמות לעסקים בינוניים
אחד הכללים החשובים ביותר בניהול עסק, ואין זה משנה אם מדובר בעסק גדול, בינוני או קטן הוא, שאם אנחנו רוצים לעבוד נכון, אם אנחנו רוצים להרוויח ולגדול, אנחנו חייבים לדעת כיצד לנהל את הקשר עם הלקוחות שלנו. לשם כך בדיוק אנחנו צריכים לבדוק עם מערכות CRM.
מערכות CRM, הן מערכות ממוחשבות שמאפשרות לנו לנהל את כל התקשורת שלנו עם הלקוחות דרך המחשב. זה אומר לשמור את כל פרטי המידע של הלקוח, לשלוח אליו הצעות מחיר, הזמנות, דיוור אלקטרוני ועוד, הכל דרך המחשב, הכל בהתאם למידע שיש לנו עליו. המערכות המתקדמות מאפשרות לנו לתעד מגוון רחב של פרטים ומידע שיכול לעזור לנו בכל שלב בתקשורת איתו. בין אם זה אומר שהמערכת יודעת לזהות מתי יש לו יום הולדת ובאותו יום היא תשלח לו הודעה, ובין אם המערכת יודעת מה הוא קנה בעבר ובהתאם לכך היא תשלח לו הזמנות לרכוש ציוד דומה גם בעתיד.
בניגוד למה שנהוג לחשוב, כמעט כל עסק צריך מערכות CRM. עסקים גדולים בוודאי צריכים מערכות שכאלה, אך לא רק הם. יש ויכוח האם עסקים קטנים צריכים מערכות שכאלה, הרי מדובר במערכות לא זולות ועולה שאלה האם עסק קטן, שכונתי נניח, באמת צריך מערכת כל כך מורכבת אם אין לו שאיפה ויכולת לגדול. לעומת זאת עסקים בינוניים, עירוניים או אזוריים, בהכרח צריכים מערכות CRM, על מנת לשמור על קשר עם הלקוחות הקיימים ולא לאבד אותם, וכן לייצר קהל לקוחות חדש.
מערכות CRM מתקדמות פועלות היום על מגוון רחב של פונקציות ויישומים שמאפשרים לעסק ליהנות משלל אופציות של תקשורת עם לקוחות שונים. למשל, אנחנו יכולים למצוא אופציה לקשר בין העסק לרשתות חברתיות, לקשר בין אירועים מסוימים, לבצע הזמנות דרך המחשב ועוד.
חשוב מאוד לא לרכוש מערכת CRM לעסק, אלא להטמיע אותה בצורה כזו שכל העובדים בעסק אשר צריכים לדעת, ידעו לעבוד עליה וכן לקשר בין המערכת הזאת למערכות אחרות על מנת ליצור תקשורת מושלמת בין כל האלמנטים בעסק.