7 רעיונות לבניית דף נחיתה ממוקד לידים
מעוניינים במנגנון מהיר ויעיל לקליטת לידים?.. חברות ועסקים רבים בימינו שואפים לייצר מערכת פשוטה ויעילה על מנת לקלוט לידים ופרטים של לקוחות פוטנציאלים. בכל הנוגע לתחום הזה, בדרך כלל פשטות היא שם המשחק, וכל המוסיף גורע. לכן חברות בניית אתרים רבות ממליצות לבנות דף נחיתה מיוחד, בלי הרבה מידע, שישמש אך ורק לקליטת לידים. איך הדף הזה צריך להיראות ומה מומלץ לכלול בו?.. קבלו כמה טיפים קטנים:
1) תחנה ראשונה ואחרונה – לא להשאיר אפשרות "לברוח" מהדף לדפים אחרים. המטרה היא למקד את הלקוח הפוטנציאלי כמה שיותר בתוכן של הדף ולגרום לו להשאיר פרטים בלי להסיח את דעתו ביציאה לדפים אחרים. לכן, עדיף לא לכלול מעבר או קישור לדף אחר ולא לבנות תפריט בדף אשר יאפשר מעבר וגלישה לדפים אחרים.
2) עיקרון הפשטות – כמו שאמרנו בנקודה הראשונה, הדף צריך להיות פשוט וממוקד מטרה. תוכן הדף צריך לכלול מידע בסיסי ע"י טקסט בגדלים שונים וכתיבה יצירתית ושיווקית אשר תמשוך את תשומת לבו של הליד ותגרום לו לרצות להישאר עוד רגע. הטקסט צריך להיות קליל וקצר ולעניין, בלי מידע מסובך, בלי יותר מדי צבעי רקע, בלי "כתב קטן" וטריקים שיווקיים שיגרמו לליד לחשוב שמדובר בעסק מסובך שמצריך מחשבה מעמיקה לפני השארת הפרטים.
3) ליצור אמון – עלינו להבין שתהליך השארת הפרטים האישיים הוא נושא מורכב עבור הלקוח הפוטנציאלי, ולא כולם מוכנים ל"הסגיר" פרטים אישיים לעסק שאינם מכירים, ואפילו אם כן מכירים. בוודאי נתקלנו גם אנחנו בחיינו האינטרנטיים במצבים שבהם "התבקשנו" להשאיר פרטים ונרתענו מזה. הדרך שבה אנשים מתנהגים לדפים מסוג זה משתנה מאדם לאדם. ישנם אנשים שמטבע הדברים יחשבו פעמיים (או שבע פעמיים) לפני שינדבו לנו מספר טלפון וכתובת מייל, וישנם גם אנשים שלעולם לא ישאירו פרטים בשום מצב. לכן עלינו לנסות ולייצר כמה שיותר אמון ע"י תוכן אמין ואיכותי, לוגו חברה, סגנון כתיבה ידידותי והימנעות מ"פופ-אפים" שיווקיים.
4) תוכן ברור ורלוונטי – בסופו של דבר העניין המרכזי עליו נשען דף הנחיתה הוא התוכן. המידע אותו קורא המבקר בדף חייב להיות ברור וקל להבנה, המסר אותו אנחנו רוצים להעביר צריך להיות כמה שיותר ברור ומובן מקריאה ראשונה – אם ללקוח ייקח יותר מדי זמן להבין במה מדובר.. סביר להניח שכבר איבדנו אותו. כמו כן, המסר צריך להיות רלוונטי לחיפוש של הלקוח. אותו אדם לא הגיע לדף במקרה – הוא חיפש דבר מסוים במנועי החיפוש, גלש באתרים מסוימים או נקלט כבעל תחומי עניין מסוימים ברשתות החברתיות, לכן הגיע אלינו. התוכן צריך להיות רלוונטי לסוג המבקר.
5) תהליך השארת פרטים פשוט – בלי להכביר במילים – גולת הכותרת של הדף היא תיבת השארת פרטים. הסעיפים בתיבה צריכים להיות פשוטים – שם, טלפון, וכתובת מייל. התהליך צריך להיות שוטף ואוטומטי. את המבקר בדף לא מעניין למשל, שאנחנו רוצים לדעת "איך הוא הגיע אלינו" או מאיפה הוא בארץ.. הוא גם בד"כ לא מעוניין שנשלח לו מבצעים וניוזלטרים למייל ונפציץ אותו בדואר זבל מעתה ועד עולם.. לכן לא צריכות להיות אופציות כתיבה, לחיצה או אישור לא רלוונטיות.
6) אמור לי אם מי עבדת – ואמור לך מי אתה – עיקרון לקוחות העבר והממליצים שחשוב כל כך באתר, תקף גם בדף הנחיתה. מומלץ בחום להוסיף לוגואים של חברות איתם עבדנו בעבר או המלצות כתובות מפי אנשים עם שמות בתחתית דף הנחיתה – על מנת להעלות את הרושם החיובי והאמון.
7) לסיום – תודה – הבאנו לקוח פוטנציאלי למצב שבו השאיר לנו את פרטיו ליצירת קשר?.. מצוין. המטרה הושגה. בוא ונודה ללקוח ע"י משפט קצרצר או חלון קטן קופץ אחרי השארת הפרטים המודה לו על הפעולה ומתחייב ליצירת קשר בהקדם האפשרי.
בהצלחה בהמשך הדרך!.. ומי ייתן ותייצרו לידים בשפע.