כל היתרונות של מערכת CRM
מתלבטים אם להטמיע בארגון שלכם מערכת CRM או לא? אתם עסק של איש אחד ולא מבינים איך מערכת כזו יכולה להועיל לכם? כאן נסביר בדיוק למה המערכת מתאימה לכל עסק או ארגון!
מהי בכלל מערכת CRM?
לפני שנסביר מה עושה המערכת ומהם היתרונות שלה, חשוב להבין מהי והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להסביר מה אומרות ראשי התיבות. אם כן, ראשי התיבות CRM מייצגות את המילים: Costumer Relations Management ובעברית – ניהול קשרי לקוחות. הכוונה היא לכך, שמדובר על מערכת ממוחשבת, שעוזרת לנהל את כל התקשורת בין העסק לבין הלקוחות שלו באופן יעיל.
פונקציות עיקריות של המערכת
הפונקציות העיקריות של מערכת CRM כוללות בעיקר את מה שנחוץ כדי לשמור על הסדר בתחום של ניהול מערך השיווק והמכירות, ניהול מערך שירות הלקוחות, ניהול לידים, תיעוד של כל יצירת קשר בין הלקוח לבין הארגון ועוד. היות שישנם סוגים רבים ושונים של מערכות CRM, הפונקציות משתנות ממערכת אחת לאחרת.
חשיבות הסדר
לשמירה על הסדר בתוך הארגון ישנה חשיבות מאוד גבוהה! בין היתר, מפני שכך נמנעים מקרים, בהם לקוחות פוטנציאליים "נופלים בין הכיסאות" והדבר נכון גם לגבי לקוחות קיימים, שרוצים לקבל שירות טוב ורציף ורק כך הם יישארו וימשיכו לשלם ואף להמליץ הלאה.
החשיבות של המערכת בארגונים גדולים
כיום קשה מאוד עד בלתי אפשרי למצוא ארגונים גדולים, שאינם משתמשים במערכת CRM כזו או אחרת. זאת, משום שישנה חשיבות גבוהה מאוד לסנכרון בין המחלקות השונות המרכיבות את הארגון ובין העובדים השונים בכל מחלקה. רק באמצעות מערכת אחת, שבה מתועדת כל ההיסטוריה של הלקוח, כל מי שיוצר איתו קשר יוכל לדעת כיצד לעזור לו ללא קשר לתפקידו בארגון.
החשיבות בעסקים קטנים
כאמור, גם בעסקים קטנים ואפילו בעסקים של איש אחד מערכת CRM הינה חשובה מאוד. זאת, משום שכאשר אדם אחד צריך לתפעל בעצמו את כל העסק וכל החלקים המרכיבים אותו, עליו לדעת בכל רגע נתון מהו הסטטוס העדכני של כל לקוח וכל לקוח פוטנציאלי שלו.