כיצד לבחור חברת פרסום באינטרנט?
זה אולי לא נעים לשמוע, אבל חברת הפרסום שתבחרו עשויה להיות הבחירה הקריטית ביותר שתעשו בכל קמפיין פרסום. חברת הפרסום הנבחרת היא החברה שבהתאם לכלים ולידע המקצועי שיש ברשותה, נקבע הקופירייטינג של מודעות הפרסומת שלכם, הגרפיקה והתמונות שלהן, המיקומים שבהם הן יופיעו, קהל היעד שלו יוצגו המודעות וכן הלאה. כל אלה הם הפרמטרים שמשפיעים בסופו של דבר על מידת האפקטיביות של כל מסע פרסום, ואם לא בחרתם חברה שיודעת לעשות את הדברים בצורה מקצועית, זה לא משנה עד כמה המוצר שלכם טוב וזה לא משנה כמה כסף תשקיעו בקמפיין שלכם, הקמפיין שלכם צפוי להיכשל – ולהיפך.
ממה נובעת חשיבותה של חברת הפרסום?
למעשה, כלקוחות של חברת פרסום, הפנייה שלכם אליה מבוססת על הצורך בגיבוש אסטרטגיית פרסום, גיבוש כלי הפרסום ולבסוף גם יישום וביצוע הלכה למעשה. חברת הפרסום היא זו שאחראית על כל פרמטר אפשרי במסע הפרסום שלכם, החל מהמילים שנכתבות במודעות הפרסומת, דרך הצבעים והגרפיקה שיעשה בהם שימוש בכל מודעה וכלה באסטרטגיה הכוללת של הצבת מודעות בערוצים הרלוונטיים ובמינונים הנכונים. מסע פרסום אפקטיבי הוא מסע פרסום שיודע לקחת את מה שיש לכם (המוצר שלכם, אתם, המחירים שלכם וכן הלאה) ולתקשר את זה אל קהל היעד בצורה האטרקטיבית והמושכת ביותר. זוהי מהות תפקידה של חברת הפרסום.
אז איך בוחרים חברת פרסום באינטרנט?
הבחירה של חברת פרסום באינטרנט צריכה להתבסס על שיקולים קרים ומדידים בלבד. ככלל, אתם רוצים לבחון את הביצועים של חברת הפרסום לרוחב מספר פרויקטים שונים, רצוי פרויקטים מתחום הפעילות שלכם, אם כי לא בהכרח. בקשו מחברת הפרסום לבחון את תיק העבודות שלה, ובחנו אותו במספרים – מספר אינטראקציות עם מודעות הפרסומת, מספר ההמרות וכן הלאה. כמו כן, בדקו אלמנטים היקפיים נוספים שלא ניתן למדוד במספרים, ובכלל זה היכרות עם המותג, בניית מוניטין וכדומה. אם אתם יכולים לזהות שיפור חיובי בנוכחות של לקוחותיה של אותה חברת פרסום באינטרנט לצד שיפור בהיקף התנועה לאתר, ובהנחה שנתוני ההכנסות לא יהיו חשופים בפניכם, הרי שמדובר בחברה מקצועית, ובתנאי שמדובר במוטיב עקבי שחוזר על עצמו עם כל לקוחות החברה.
ממה להימנע?
בתהליך הבחירה של חברת פרסום באינטרנט, אתם רוצים להימנע מצלילה אל הרגש, וזה בדיוק מה שינסו לעשות אנשי המכירות של כל חברת פרסום מולכם. צלילה אל הרגש משמעותה שכנוע באמצעות סופרלטיבים, ניסיון של החברה לספר לכם כמה היא טובה וחזקה ומקצועית מבלי שהיא יכולה להציג בפניכם הוכחות לכך. סיפורים זה נחמד, אבל אתם רוצים לבחון נתונים קרים. המלצות וחוות דעת מקצועיות יכולות אף הן לעזור, אך בסופו של דבר אתם רוצים לבחון את הדברים בעיניים שלכם, ולוודא את ביצועי החברה בצורה כמה שיותר מדעית.