הפתרונות שמציעה מערכת ה CRM
לקוחות העסק מהווים את הבסיס הכלכלי עליו הוא נשען, ולכן, יש לטפח את הקשרים עימם. לכל עסק קיימים לקוחות פוטנציאליים שיש להגיע אליהם ולנסות לצרפם לחוג הלקוחות הקיים, ובנוסף, לקוחות קיימים אשר עובדים עם העסק על בסיס שוטף. יש צורך לעבוד מול שתי קבוצות אלו במקביל, וכל טיפול נעשה בכלים מעט שונים. הכלל הידוע הוא, שהמאמץ לשימור לקוחות קיימים הינו קל, ולרוב, יותר מאשר רכישת חדשים. ולכן, חשוב לנהל את העבודה עימם בצורה המיטבית. מערכת CRM או בתרגום לעברית שלה – "ניהול קשרי לקוחות" היא תוכנה מקצועית המספקת לעסק את הכלים הטכניים/מקצועיים לטיפול בשתי הנישות האלו.
יישומי המערכת
ככלל, פתרונות CRM עוסקים בשירות לקוחות, בהבנת צרכיהם והתאמת הפעילות של נציגי העסק אליהם. המידע מעובד ומגיע באמצעות מתודולוגיות מקיפות ושלל טכנולוגיות קיימות דוגמת תוכנות וחומרות מחשב. כל המידע מונגש לעובדי הארגון העוסקים בתחום בצורה מסודרת וממוחשבת. בין התחומים המטופלים על ידי המערכת ניתן למנות: ניהול לקוחות ואנשי קשר, ניהול משימות, תמיכה ושירות, ניהול לידים, תהליכי מכירה ועבודה, הפקת מסמכים שונים כולל חשבוניות ועוד (ראו דוגמא). היכולת של המערכת לספק נתונים מדויקים בלחיצת כפתור, הצלבות מידע, מניעת כפילויות ועוד תורמת ערך רב לארגון.
התקנה והטמעה
קיימות מספר תוכנות CRM כמו של Reutone שהן טובות ומוצלחות והאתגר הקיים הוא למצוא מביניהן את אלו המתאימות ביותר לצרכי הארגון. ייעוץ בנושא, התקנתן והטמעתן בעסק חייבים להיעשות על ידי מומחים לתחום אשר יספקו שירות פרטני. מומלץ להיות בקשרי עבודה עם חברה בעלת מוניטין בתחום המספקת ייעוץ, התקנה, הדרכה ותחזוקה שוטפים. המאבק על הלקוח מול היריבים העסקיים אינו חדל לרגע וכל עסק חייב להיות בשורה הראשונה. תוכנה זאת תסייע רבות להגיע למצב כזה.