העתיד כבר כאן – ייעול טכנולוגי של סביבות עבודה

העתיד כבר כאן – ייעול טכנולוגי של סביבות עבודה

אין זה סוד שהעולם בו אנו חיים רק הופך למתקדם ולטכנולוגי יותר משנה לשנה. אחד ההיבטים המובהקים ביותר של כך הוא סביבת העבודה, שהופכת לדינמית ולנוחה הרבה יותר ביחס לעבר.

כיום, מוצעות שלל טכנולוגיות אשר מייעלות את סביבת העבודה בשיעור ניכר, כאשר לא קשה במיוחד למצוא לכך דוגמאות: חשבו, למשל, על העברת מידע ומסמכים כיום, הנעשית באמצעות אמצעים מתקדמים דוגמת פקס, אינטרנט או אפילו טלפון סלולרי. הדבר נחשב למהיר פי כמה ביחס לאמצעים ששימשו לצורך זה בעבר, ביניהם שליחים או אפילו יונת דואר.

ככלל, אפשר לטעון בפה מלא כי סביבת העבודה במאה ה-21 מבוססת כמעט באופן בלעדי על פתרונות מחשוב: כל משרד ממוצע כולל בתוכו עמדות מחשב מתקדמות, אשר באמצעותן מתבצעות שלל פעילויות במישור הארגוני, הניהולי וכן בתחום העיסוק של החברה. גם המעקב אחר טיבה של העבודה הופך לפשוט הרבה יותר: לא רק האפשרות להפיק סטטיסטיקות מורכבות בלחיצת כפתור, אלא גם אמצעים דוגמת חותמות אצבע אלקטרוניות המשמשות למעקב אחר שעות העבודה של העובדים. תוספת של אלה למארג של החברה הספציפית כרוכה אמנם בתשלום, אך כיום הוא כבר בהחלט שווה לכל נפש. זאת ועוד, דומה כי עלויות השימוש בטכנולוגיה בטלות בשישים אל מול התמורות המגוונות שהן מציעות, או אפילו אל מול החיסכון הכלכלי ושיפור המאזנים הפיננסיים שהן מאפשרות לעסק, לאורך זמן.

מענה אנושי ללקוחות

היבט משמעותי: ייעול הטכנולוגיות הקיימות

יש לתת את הדעת על כך שייעול סביבת העבודה מבוסס לא רק על הוספת כלים חדשים לשדה המשחק, אלא על ייעול כולל של הטכנולוגיות שכן קיימות. ניתן להסביר זאת באמצעות הדוגמא של מרכזיות IP, אשר לוקחות על עצמן שלל תפקידים כיום במישור העסקי: העסק יכול להשתמש בתוכנות שונות הנמצאות על גבי שרתים מרוחקים, אליהם הוא מתחבר באמצעות האינטרנט – בכך, הליך ההטמעה של התוכנות הופך למהיר יותר, העלויות מצטמצמות והשקט הנפשי של אנשי העסק רק עולה.

למעשה, מרכזיות IP באות לידי ביטוי כיום גם בכל הנוגע למוקדים טלפוניים. הדבר לוקח את כל ההיבט של ניהול המערך הטלפוני, שגם כך מבוסס על טכנולוגיה, מספר צעדים קדימה. מוקדים הפועלים על בסיס זה כוללים שלל תמורות עבור העסק, ובכלל זה האפשרות לעקוב באופן מלא אחר השיחות הנכנסות לבית העסק ואלה היוצאות ממנו, האופציה להקליט שיחות (פונקציה הכרחית לצרכי בקרה על טיב השירות שמעניקים נציגי העסק, כמו גם פתירת מחלוקות שונות מול הלקוחות), יצירת סטטיסטיקות ומעקבים על כל אחד מהקווים בנפרד ועוד. במצב הדברים הזה, למעשה, כל שנותר לעובדים הוא לבצע דבר אחד בלבד: לענות לטלפון ולבצע את עבודתם.

אז מה עוד טומן בחובו העתיד?

הטכנולוגיה הנוכחית, ולא צריך להיות מומחה בתחום כדי לדעת זאת, אינה עומדת במקום ולו רגע אחד. במצב הדברים כיום, אפשר לטעון בפה מלא כי העתיד כבר כאן, כאשר בשנים הבאות הטכנולוגיה צפויה להמשיך ולהשתלט על כל נדבך בחיים שלנו – הכולל את ייעול סביבת העבודה פי כמה. כל אלה צפויים לשפר לאין ערוך את ההתנהלות של עסקים, או אפילו את המאזנים הכספיים שלהם.

במבט על, נראה כי הטכנולוגיה ששירתה במרוצת השנים את האדם בשלל תחומים, הופכת כיום להיות במרכז העניינים. היא הולכת ולוקחת על עצמה יותר ויותר תפקידים ומבצעת באופן יעיל, מהיר וחסכוני הרבה יותר פעולות שפעם היו בנחלתו העיקרית של האדם. לכן, התפיסה לפיה האדם הוא כיום משרת את הטכנולוגיה, ולא להיפך, היא הכול חוץ ממפתיעה. דבר אחד בטוח: כולנו מצפים בקוצר רוח לראות מהם החידושים הבאים שצפויים בעולם שלנו, וכיצד הם הולכים לשנות שוב את האופן בו אנו חיים, מבלים, מתנהלים, וכמובן – גם עובדים.

 

 

admin

מירי בן ציון, לשעבר סמנכ"ל טכנולוגיות בחברה גדולה. כותבת על טכנולוגיה וגאדג'טים בשביל הכיף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט