כיצד גוגל מתייחס לאתרים שומרי שבת?

כיצד גוגל מתייחס לאתרים שומרי שבת?

כל מי שמחזיק באתר ברשת, מבין את החשיבות של הקידום שלו. ללא קידום מקצועי ואמין, לא ניתן להגדיל את החשיפה לאתר ולא ניתן להגדיל את רמת הרווחיות שלו. מסיבות אלו בדיוק, רוב בעלי העסקים מוכנים להשקיע המון, על מנת לקדם את האתר שלהם, ובכך להגדיל את כמות הלקוחות, ובהתאם לכך, גם את כמות המכירות. אך מה ניתן לעשות כאשר מדובר על אתרים שומרי שבת? כדאי להבין כי גוגל לא מייחסת שום חשיבות למאפיינים הדתיים של האתר, אלא לפרמטרים מסוימים המשפיעים על איכותו ורמת הרלוונטיות שלו לחיפוש של הגולש. למשל, אחד הפרמטרים הראשונים שגוגל בודק, הוא רמת הזמינות של האתר. ככל שהאתר יהיה זמין יותר ללקוחותיו, כך הדירוג שלו יהיה גבוה יותר.

> למדו איך לקדם עסק ולהשאיר אבק למתחרים, הקליקו כאן

אתרים שומרי שבת וגוגל – מערכת יחסים מורכבת

כאמור, גוגל נוטה לדרג גבוה יותר אתרים בעלי רמת זמינות גבוהה. כלומר, אתרים שנופלים לעיתים תכופות, או לא מספקים חווית גלישה רציפה, מדורגים נמוך יותר. כמו כן, חשוב לדעת כי גוגל מייחסת חשיבות עצומה לרמת הרלוונטיות של האתר, ולכן חשוב שתהיה התאמה מלאה בין התוכן באתר לבין התוכן שמוצג לגוגל. במידה וקיים פער משמעותי, הדבר עלול לגרור ענישה חמורה הכוללת הסרה מהאינדקס או דירוג נמוך במיוחד. בנוסף לכך, כדאי לדעת כי גוגל מייחסת חשיבות עצומה לרמת הבטיחות באתר, לכן אתר שנפרץ או אתר המכיל קוד זדוני, מוסר באופן מידי מהאינדקס. 

אתר שומר שבת ניצב בפני בעיות רבות, היות והדרך להפיכת האתר לשומר שבת עוברת באחד מהמסלולים האלו. אחת הדרכים הפשוטות ביותר, היא להשאיר את האתר במתכונת הרגילה שלו, דבר שיכול לחסוך המון בעיות. כמו כן, כדאי לזכור כי השבת נכנסת בזמנים שונים במקומות שונים בעולם, ולכן לא ניתן לתזמן זאת בצורה מתאימה. אופציה אחרת היא להציג תוכן שונה בשבת, אך הדבר עלול להתפרש על ידי גוגל בתור אי התאמה בין התוכן לגולשים לבין התוכן המוצג למנוע החיפוש. אופציה שלישית היא לבטל את מנגנון החיוב באתר, דבר שאינו פוגע כלל בקידום האתר בגוגל, אך מצריך התעסקות עם מנגנון מסורבל. האופציה הרביעית היא לשלוח קוד סטטוס שמשמעותו "אי זמינות זמנית", אך הדבר עלול להתפרש כרמת זמינות נמוכה על ידי גוגל. לחילופין, ניתן להטמיע הודעה מתפרצת המסבירה כי מדובר על אתר שומר שבת ולכן הוא אינו זמין בזמן זה, אך גוגל יכולה לפרש זאת בתור אתר פרוץ.

קראו מהם קישורים חיצוניים ולמה הם כל כך חשובים לקידום? https://linking.co.il/external-links-and-seo/

כתיבת תגובה

סגירת תפריט