מהו קידום בגוגל או פרסום ממומן בגוגל?

מהו קידום בגוגל או פרסום ממומן בגוגל?

בעלי עסקים שרק מתחילים להכיר את עולם הקידום הרחב, לעיתים מתבלבלים בין סוגי הקידום השונים הקיימים ברשת, לרבות בגוגל. אז למרות שקשה מאוד לכסות את עולם הקידום במאמר בודד, בשורות הבאות ננסה להסביר באופן תמציתי ויעיל על סוגי הקידום העיקריים בגוגל כיום.

קידום בגוגל או פרסום ממומן בגוגל

על קידום בעולם הדיגיטל וגוגל בכלל

ב-15 השנים האחרונות בערך, עולם הדיגיטל הרחב פתח למעשה אפיקי שיווק חדשים לבעלי עסקים, ארגונים, משפיענים או כל אדם שזקוק לחשיפה כלשהי. אם בעבר ההיגיון השיווקי הסתמך רבות על הגה פיזית ללקוח, ע"י פרסומות בדואר למשל, עיתונים, שלטים וכד', כיום לצד שיטות השיווק הללו, קיים גם השיווק הדיגיטלי אשר מסתמך במידה רבה על החיפוש העצמי של המידע ע"י הלקוח, לצד בולטות ונראות במדיות השונות.

 

קידום אורגני בגוגל: בסיסי, גאוני ובעיקר – עובד!

קידום אתרים אורגני החל אי שם במנועי החיפוש השונים לפני שנים לא רבות כ"כ, ונבע מתוך הצורך לספק ללקוח את התוצאות הרלוונטיות ביותר. ההנחה הבסיסית הינה: ככל עוד שדף או עמוד מסוים מכיל יותר ביטויים הדומים לחיפוש הלקוח, כך סביר להניח שמדובר בתוצאה רלוונטית ללקוח ולכן היא תופיע ראשונה. אולם, המנגנונים השתכללו רבות מאז ועד היום ובמיוחד בגוגל, וכיום האלגוריתמים העדכניים של גוגל פועלים על מנת לחפש לא רק מילות או ביטויים נפוצים, אלא גם פרמטרים שונים המעידים על אמינות האתר ואיכותו. ככלל, מדובר בשיטה היעילה ביותר בכל הנוגע לקידום בגוגל לטווח הארוך, אבל לא לטווח הקצר.

 

קידום ממומן בגוגל: עובד, אבל לא לטווח הארוך

קידום ממומן הינו אפיק הקיים במנועי חיפוש ומדיות רבות, אולם בכל הנוגע לקידום בגוגל, מדובר בפרסום המקפיץ את המודעה של הלקוח בהתאם לתשלום או לחבילות שונות שרכש הלקוח (שעליהם לא נרחיב כאן). הקידום הממומן דומה לכל שטח פרסומי הנרכש בדפוס או במדיה, והוא גם מצוין כך בעמוד התוצאות עצמו.

 

בשונה מהקידום האורגני, הקידום הממומן נועד לחשיפה ראשונית ובד"כ לזמן מוגבל עבור עסקים, עד שיצליחו להתברג במקומות הראשונים בגוגל באמצעות הקידום האורגני. כמובן שקיימים עסקים שבוחרים להשקיע בשני האפיקים באופן קבוע, אבל עבור עסקים רבים מדובר בשיטה יעילה לשיווק ראשוני המסייע לפרסום להגיע ללקוחות לפני שהעסק כבר מוכר או מצליח.

 

לסיכום, חשוב להבין כי היקף ההשקעה בכל אחד מסוגי הפרסום הללו אמור להיות אישי ולכן, אנו ממליצים על היוועצות עם חברת קידום אתרים מקצועית בטרם ההחלטה, ע"מ שפרמטרים כמו: הענף העסקי של העסק, שיקולי תקציב, סוג קהל היעד וכד', יילקחו בחשבון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט