איך Pinterest יכול לעזור לך לשופינג אונליין?

איך Pinterest יכול לעזור לך לשופינג אונליין?

על חשיבותה של הויזואליה בחיינו נכתבו כבר מאמרים רבים וידוע כי תמונה טובה מאלף מילים, לכן, אין זה פלא, שאחת הרשתות החברתיות התופסות תאוצה בשנים האחרונות היא הרשת החברתית ה"ויזואלית"  Pinterest.

המאמר באדיבות נאוטיקה ישראל.

מי היא Pinterest?

למי שאיננו מכיר את הרשת, נספר כי מדובר במעין לוח שעם וירטואלי ענק, שהחברים בו יוצרים אלבומי תמונות וסרטוני וידאו המורכבים מפריטים שלהם, פריטים שמצאו ברשת או פריטים שחבריהם ב-Pinterest שיתפו, בדרך של "נעיצה" (Pin). "נעיצה" של תמונה חדשה באלבום שלך מתבצעת על ידי הדבקת כתובת התמונה בחלונית המיועדת לכך בתוך אתר Pinterest עצמו, דרך תוסף לדפדפני הגלישה (המאפשר "נעיצה" של תמונה מתוך אתר אחר, שאיננו אתר Pinterest) או דרך כפתור Pin-It ששתול בתוך האתר האחר בעצמו. בנוסף, בפני הגולשים עומדת האפשרות של שיתוף תוכן שמישהו אחר העלה לפניהם (Re Pin).

קניות ו-Pinterest?

אתרי קניות אונליין, הנסמכים, כידוע, במידה רבה על תכנים ויזואליים, קפצו על עגלת ה- Pinterest כמוצאי שלל רב. כך, אתרי חנויות וירטואליות (כמו מרמלדה, למשל) יכולים להציף פריטים שלהם המוצעים למכירה מחוץ לגבולות האתר שלהם, ללא כל השקעה בתקציב פרסום. כל מה שהם צריכים לעשות, הוא פשוט למקם כפתור Pin-It ליד הפריטים, והגולשים (בעיקר גולשות, על פי מחקרים אחרונים שפורסמו) כבר יעשו את שאר הפרסום עבורם.

קניות ו-Pinterest!

לאחרונה, התבשרנו כי ל-Pinterest עצמה נפל האסימון, והיא הבינה את הפוטנציאל העסקי הגלום ברשת חברתית, אשר מרכזת כל כך הרבה קונות פוטנציאליות במקום אחד. לכן, החל מסוף חודש 06.2015, ליד כפתור ה-Pin It המוכר ימוקם כפתור Buy It, אשר יאפשר רכישה של הפריט אונליין, באתר עצמו Pinterest, ללא צורך לצאת ממנו.

טוב ל-Pinterest, טוב למוכרים ומעולה לנו, הגולשים

האינטרס של Pinterest בצעד הזה ברור למדי. אם עד כה, אחרי חשיפה לפריט שמצא חן בעיניו, הלקוח יצא מאתר Pinterest לאתר הקניות כדי לקנות אותו, כעת, הוא יוכל לקנות אותו ישירות מתוך Pinterest – אחוזי הנטישה של האתר יורדים וזמן השהיה בו עולה.

האינטרס של המוכרים – אף הוא ברור למדי.

אם כן, השאלה היחידה שנותרה פתוחה, היא מה אנחנו, הקונים, מרוויחים מכך? התשובה מכך מורכבת ממספר רבדים.

ראשית, כבכל אתר קניות מגוון המכיל מבחר של מוכרים וחנויות, אין לנו צורך לקפץ פנימה והחוצה בין האתרים השונים, הכל נמצא זמין תחת קורת גג וירטואלית אחת.

שנית, בניגוד לחנויות "אמיתיות" בקניונים ובמרכזי הקניות, אין "שעות פתיחה", מבחר הפריטים יעמוד לרשותך גם בשעה 03:00 לפנות בוקר, אם זו השעה היחידה בה התפנית לקניות. ושלישית (וחשובה מאד!), הקניה ב-Pinterest, אשר תתבצע ב- Apple Pay™ או בכרטיס אשראי, תהיה קניה מאובטחת ברמות אבטחה גבוהות, מאחר ו-Pinterest (בגלל המעמד שרכשה לעצמה) פשוט איננה יכולה להרשות לעצמה פרצות אבטחה.

לסיכום:

Pinterest מרחיבה את תחומי הפעילות שלה, ומצטרפת אף היא לתחום השופינג והקניות אונליין. שווה לעקוב אחרי המתרחש שם, כי נראה שלכולנו צפוי קיץ לוהט במיוחד. חשוב לציין שלישראל כנראה שזה יגיע בשלב מאוחר יותר.

 

admin

מירי בן ציון, לשעבר סמנכ"ל טכנולוגיות בחברה גדולה. כותבת על טכנולוגיה וגאדג'טים בשביל הכיף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט