להיות עצמאי: מדריך מקוצר לפתיחת עסק

להיות עצמאי: מדריך מקוצר לפתיחת עסק

רבים מהישראלים מעוניינים להיות עצמאים ולהקים עסק חדש ומשגשג שיביא להצלחה פיננסית ולהכנסות נאות. פתיחת עסק חדש מלווה בחששות ובתהיות רבות הנוגעות בעיקר לצד העקרוני של הנושא כמו האם במציאות הקיימת במשק הישראלי כדאי לפתוח עסק חדש, האם להקים עסק שעובד מהבית או לשכור משרד יוקרתי, האם יש ליזם את הכישורים הנדרשים לנהל עסק מצליח וכו'.

על מנת לענות על שאלות עקרוניות הנוגעות לכדאיות הקמת העסק ניתן לפנות לייעוץ מקצועי או לכתוב תוכנית עסקית מקיפה.

רישום העסק

עסק מהווה ישות משפטית לכל דבר ולכן חשוב להתייעץ עם רואה חשבון מקצועי ומנוסה על מנת להבין איזה עסק יש להקים- עוסק פטור, עוסק מורשה, חברה בע"מ וכו'. חשוב לבחור שם לעסק ומומלץ בעזרת גרפיקאי לעצב לוגו. בעזרת רואה החשבון או באופן עצמאי יש לפתוח תיק במשרדי המע"מ ובמשרדי מס הכנסה. בנוסף, חובה לעדכן את מוסד הביטוח הלאומי ולפתוח תיק גם שם. לאחר מכן יש לפתוח חשבון בנק חדש במידה והוחלט על הקמת חברה בע"מ, כאשר עוסק פטור או עוסק מורשה יכולים לנהל את ההכנסות וההוצאות של העסק מחשבון הבנק הפרטי הרשום על שמם.

רכישת הציוד לעסק

בהתאם לסוג העסק יש לרכוש ציוד מקצועי ומשרדי. יש לרכוש מחשב, מדפסת, סורק, ריהוט משרדי, ציוד משרדי מתכלה (ניירות, מעטפות, עטים וכיוצא בזה) וכן חשוב לרכוש את הציוד המקצועי באמצעותו ניתן לספק שירותים ללקוחות, לדוגמא חשמלאי הזקוק למקדחות, ציוד מגן, מברגים וכו'.

מימון לעסק

כדי להקים עסק נדרש היזם לגייס הון אישי או למצוא פתרונות מימון ואשראי לעסק דרך הבנקים או באמצעות פנייה לקרנות מימון בערבות המדינה. בנוסף, חשוב לתכנן בקפידה את חודשי הפעילות הראשונים של העסק כדי לא להיקלע למצוקת מזומנים. יש לזכור כי עסקים רבים נסגרים כבר בשנתם הראשונה בגלל ניהול ללא תכנון ובגלל קשיי תזרים.

פרסום העסק

כדי שהעסק יצליח יש להקצות משאבים לפעילויות שיווק ופרסום. כיום ניתן לפרסם גם באינטרנט בעלויות נמוכות יותר ותוך התמקדות בקהלי יעד המתאימים לפעילות העסקית. כמו כן, יש לתת מענה מקצועי, יעיל ואיכותי ללקוחות שפונים לעסק בעקבות הפרסום לכן מומלץ לספק מענה טלפוני, שירות יעיל שחוסך בעלויות העסק ומאפשר לבעל העסק לעסוק בליבת הפעילות העסקית כמו מכירות ושירות ללקוחות.

חשוב לזכור כי במקרים רבים עיקר ההוצאות של העסק הן משכורות לעובדים. לכן, על מנת לצמצם עלויות וכדי לייעל את השירות ללקוחות כדאי לפנות לחברת ביפר שמספקת מגוון פתרונות מתקדמים לעסקים מכל הסוגים ובכל גודל. שירות מענה טלפוני מתאים גם לעורכי דין ולבעלי עסקים העמוסים בעבודה ואינם יכולים להתפנות לשיחות במשך היום, וכך הם זוכים לשירות של מזכירה וירטואלית ומעניקים מענה אנושי ללקוחות המחפשים אותם. ניתן להזמין שירות מענה טלפוני גם לאחר שעות הפעילות בעסק וכך הלקוח זוכה למענה אנושי ייצוגי ואיכותי ומרגיש כי הגיע לעסק מכובד ומקצועי. כאמור, מענה טלפוני נועד לחסוך עלויות לעסק ולשפר את ביצועיו וכן למצות את מלוא הפוטנציאל העסקי, במיוחד בתחילת דרכו של העסק.

לפרטים נוספים ב-google+ של ביפר

 

admin

מירי בן ציון, לשעבר סמנכ"ל טכנולוגיות בחברה גדולה. כותבת על טכנולוגיה וגאדג'טים בשביל הכיף.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. תודה על המאמר. שירות נוסף שאני ממש ממליץ עליו הוא מענה אנושי שמאפשר לקבל שיחות גם כשאיננו זמינים.

    בהצלחה!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט