שיווק דיגיטלי – איך זה עובד?

שיווק דיגיטלי – איך זה עובד?

מנתונים מחקריים שנותחו במהלך שנת 2014 עולה כי מעל 5.5 מליון אנשים משתמשים ברשת האינטרנט באופן קבוע.

מנתון זה אפשר בקלות להסיק כי עשרות אחוזים מהגולשים, מקדישים חלק ניכר מזמנם בצריכת תוכן, צפייה בסרטונים ובסרטים, גלישה ברשתות חברתיות ורכישת מוצרים. יותר ויותר אנשים בוחרים להעביר את המסרים שלהם ברשת האינטרנט הגלובלית זאת בכדי להגדיל את החשיפה לשירות שהם מספקים, למוצר שהם מנסים למכור או למסר שהם מנסים להעביר דרך הגולשים מינוף עסקים באמצעות השיווק באינטרנט תוך מקסום מאפייניהן של הרשתות החברתיות השונות הפזורות ברשת. בכדי להתאים את סוג השיווק למטרות העסק, האתר או החנות הדיגיטלית יש לבצע אפיון מעמיק ואיכותי ללקוח.

 

שיווק דיגטלי באמצעות קידום

וודאי אין צורך לפרט על חשיבותו של הקידום במנועי החיפוש. אין גולש שלא משתמש ב- Google, בכדי לאתר שירות, לחפש מידע או מוצר. פעולת החיפוש הפכה ללא ספק לחלק בלתי נפרד מהשיווק הדיגיטלי. הרצון והצורך להופיע ראשונים בעמודי החיפוש מוכר וידוע לכל ובכדי להגיע לכך, דרושה עבודה בין אם עבודת אפיון שתבוא לידי ביטוי בקידום אורגני אינטנסיבי או בין אם הבנת השוק בו העסק שוחה בכדי להשיג קידום ממומן אפקטיבי.

 

דיוור וניוזלטרים

מדובר למעשה באחת הדרכים היעילות והפופולאריות ביותר להעביר מסרים שיווקיים. העניין הוא שבכדי שהמסר יעבור בצורה הטובה ביותר וגם ישיג את המטרה שלו, לרוב הנעה לפעולה נדרש ידע ושימוש בכלים המתאימים בכדי ליצור את הניוזלטרים. החל מהתוכן שייכתב, דרך הצבעים שיופיעו ועד לזמן המדויק שבו יש לשלוח את המסר לאפקטיביות מירבית.

 

רשתות חברתיות

כמות הגולשים ברשתות חברתיות בין אם טוויטר, פייסבוק או יוטיוב איננה נתפסת. הקושי הטמון בשיווק דיגיטלי באמצעות שימוש ברשתות חברתיות הינו ביכולת להבין כל אחת מהרשתות בנפרד. מצד אחד קיימת סינרגיה בין חלקן ומצד שני כל אחת פועלת בנפרד. פילוח השוק, סוג המסר שיועבר מאפשרים לחזק את הקשר של הלקוח למותג אך יחד עם זאת, עלולים לפגוע בחוזקו ולכן גם כאן דרוש ידע ייחודי.

 

admin

מירי בן ציון, לשעבר סמנכ"ל טכנולוגיות בחברה גדולה. כותבת על טכנולוגיה וגאדג'טים בשביל הכיף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט