ערן פולק מלמד איך לבחור משרד פרסום בשביל העסק שלכם

ערן פולק מלמד איך לבחור משרד פרסום בשביל העסק שלכם

מעטים העסקים שיכולים להצליח מבלי לשווק את עצמם ואת המוצרים והשירותים שהם מציעים. למעשה ללא השקעה משמעותית בפרסום, ורצוי כזה שמתבצע בעזרת אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים, סיכוייו של עסק לשרוד ולשגשג אינם גבוהים. המפתח לתהליך שיווק אפקטיבי באמת, כזה שממצה את המשאבים המוקדשים לו, הוא בחירה נכונה של משרד פרסום – ובעמוד זה תמצאו עצות שיעזרו לכם לבחור את משרד הפרסום המתאים ביותר עבורכם.

משרד פרסום בשביל העסק שלכם

ניסיון עם קידום עסק דומה לשלכם

הפרמטר הראשון שאותו כדאי לבחון כשמחפשים משרד פרסום לעסק הוא ניסיון רלוונטי. היועץ לגופים עסקיים ערן פולק מסביר כי כשמדובר למשל בעסק קטן, משרדי פרסום שמתמחים בעיקר בעבודה עם חברות ענק לא בהכרח יצליחו לתרום לאותו עסק קטן ולשפר את ביצועיו, ודווקא משרדי פרסום קטנים יותר, שכבר הצליחו להוביל עסקים קטנים לתודעת קהל היעד שלהם, הם הבחירה הנכונה ביותר.

התמחות בדיגיטל

משרד פרסום שלא מציע שיווק באינטרנט אינו יכול לקדם באמת עסקים בימינו. המגמה ברורה ומובהקת: אם ב-2013 הנתח של הפרסום באינטרנט מתוך כלל עוגת הפרסום עמד על 18%, ועשור קודם לכן הוקדשו לשיווק בדיגיטל רק 2% מסך תקציבי הפרסום בישראל, הרי שב-2017 הגיע חלקו של הדיגיטל ללא פחות מ-33% והוא מאיים לעקוף גם את הפרסום הטלוויזיה שעדיין מחזיק במקום הראשון (עם 37%). מאחר שפרסום בטלוויזיה מתאים רק לחברות גדולות יחסית, חשיבותו של הפרסום באינטרנט גדולה אף יותר מכפי שניתן ללמוד מהאופן שבו מחולקת עוגת הפרסום, ובהתאם רק משרדים בעלי יכולות מוכחות של שיווק בדיגיטל יכולים לתרום לעסק שלכם.

קשב מלא לצרכים שלכם

כדי שמשרד פרסום ישווק אתכם באופן אפקטיבי באמת לקהל היעד שלכם, הוא נדרש להכיר אתכם היטב – ובהתאם פרמטר נוסף שמדגיש ערן פולק במסגרת בחירת משרד פרסום מבין כל האפשרויות הרבות הקיימות הוא קשב מלא לצרכים שלכם ולמי שאתם. אם אתם מרגישים שאנשי משרד הפרסום עסוקים בעיקר בהצגת היכולות שלהם והרזומה שלהם ופחות בלהקשיב לכם וללמוד מה חשוב לכם, כדאי לשקול לחפש משרד פרסום אחר.

בכל מקרה כדאי לזכור שבסופו של דבר תעבדו מול אנשים ולא מול "משרד פרסום". חיבור מוצלח אל אותם בני אדם הוא מרכיב הכרחי ולכן כדאי לתת גם לאינטואיציה שלכם לקחת חלק בהחלטה איזה משרד ואיזה אנשי מקצוע לבחור.

המלצות מלקוחות קודמים

אמצעי נוסף להגיע למשרד הפרסום המתאים לכם ביותר הוא לבקש המלצות מלקוחות קודמים. אל תהססו לבקש ואל תהססו לפנות לאותם לקוחות כדי לשמוע מהם באופן ישיר ואותנטי על העבודה עם משרד הפרסום – במקרים רבים אנחנו נרתעים מפנייה ללקוחות קודמים מתוך חשש שמא אולי נטריד אותם, אבל במרבית המקרים מי שקיבל שירות מצוין וראה שיפור משמעותי בביצועים העסקיים בזכות קמפיין שיווק ישמח להמליץ על מי שעזר לו בצורה כל כך מרשימה. מומלץ לא להסתפק בהמלצות כלליות אלא לשאול שאלות שיעזרו לכם להבין האם ועד כמה ההצלחה עם אותו לקוח קודם רלוונטית לגבי העסק שלכם.

איך נראה האתר של המשרד?

משרד פרסום רציני יודע שהוא חייב לפרסם לא רק את הלקוחות אלא גם את עצמו. בהתאם ממליץ ערן פולק לשוטט מעט באתר האינטרנט של המשרד כדי לתהות על קנקנו ולהתרשם עד כמה הוא מקצועי, מושקע, מקורי ומעניין – זוהי בהחלט אינדיקציה טובה לאיכות השירות שתקבלו ולפוטנציאל של קמפיין הפרסום שהמשרד יבצע עבורכם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט