פיתוח אפליקציות – למה חשוב כל כך לאפיין אותן לפני היציאה לשוק?

פיתוח אפליקציות – למה חשוב כל כך לאפיין אותן לפני היציאה לשוק?

כבר רבות דובר מדוע חשוב לפתח אפליקציה "אפויה". כלומר, כזו שחשבו על כל פרט קטן בהקשר שלה, כדי שתהיה אופטימלית. אבל, הדבר החשוב ביותר בהכנה של אפליקציה לקראת היציאה לשוק הוא האפיון המדויק שלה. למה זה חשוב?

הכל מתחיל באפיון

פיתוח אפליקציות הוא אולי דבר רומנטי, אבל בסופו של דבר, זהו מוצר בר שימוש, שיש לו משתמשי קצה שמעוניינים להשיג משהו מהעבודה עם האפליקציה. לכן האפיון מתחלק לשני אזורים מרכזיים: מי משתמש באפליקציה (גיל, מין, תחומי עניין, מיקום גאוגרפי וכולי) ואיך הוא / היא משתמשים באפליקציה (איך היא מתנהגת).

האפיון חשוב מאד בשלב ראשון של פיתוח אפליקציות כי הוא מגדיר בעצם את הבריף, את כתב ההנחיות, עבור חברת הפיתוח – ככה היא יודעת איך לכתוב עבורכם את האפליקציה בצורה שתתאים לפרופיל המשתמש שהוא הלקוח שלכם, ואיך לפנות אל ההתניות שלו.

פיתוח אפליקציות

המטרה בסוף – הנעה לפעולה

אנחנו רוצים לצבור הרבה לקוחות באמצעות האפליקציות שלנו. לכן, חשוב מאד להניע אותם לפעולה: לקנות, לשתף, לספר, להשתתף. לכן חשוב בעת האפיון לחשוב על כל המסכים וכל הכפתורים שיש למשתמש מול העיניים. למשל, השארת פרטים בטופס יצירת קשר או הסכמה לקבל עדכונים באימייל הם דברים חשובים מאד בעת אפיון לקראת פיתוח אפליקציות.  כמובן שגם רכישה של מנוי מקצועי או מוצרים נלווים לאפליקציה, בהנחה וישנם כאלו, הם דבר חשוב ביותר. זה מאפשר לא רק ללקוח הספציפי – אלא גם לחברים שלו ליהנות ממידע על האפליקציה, דבר שהופך אותם ללקוחות פוטנציאליים ולהכניס עוד כסף. ללא אלו יהיה לכם קשה מאד להגיע למצב שאתם מרוויחים כסף.

איך בונים יעדים?

  • מפלחים נכון את הקהל שאליו האפליקציה מיועדת. נהגים, מורות, ילדים קטנים ועוד. זה צריך לצאת לפועל בממשק ובעיצוב, בוודאי בשיווק.
  • מכינים תכנית עסקית איכותית, שתכניס כסף בצורה מדורגת וריאלית. על הפיתוח להתאים לכך – כלומר, פיתוח אפליקציות רציני ייקח בחשבון החזר כלכלי לאחר תקופה מוגדרת מראש. ללא תכנית עסקית יהיה קשה למצוא משקיעים.

 

 

כתיבת תגובה

סגירת תפריט